پاسخ‌های داده شده در تالارگفتمان

Page 1 of 2
  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    3 دی 1401 در 4:20 بعد از ظهر در پاسخ به: گواهینامه پایه سه و محدودیت رانندگی

    با توجه به اینکه به نوعی فرد محدودیت تردد داشته است در اصل فاقد گواهینامه محسوب میگردد و در صورتی که فردی دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل باشد به طور کلی خسارت پرداخت نخواد شد

  • عملا ورود خودرو مذکور به دلیل ممنوعیت ورود خودرو هایی که کشور سازنده آنها آمریکا می باشد، امکان پذیر نیست (حتی در مناطق آزاد) ، البته بنده مطلع می باشم که این موضوع به صورت فرضی مطرح شده اما با توجه به اینکه تاثیر بسیار زیادی بر تامین قطعه این خودرو وجود دارد (سال ساخت 2021) لازم دانستم اشاره ای به آن داشته باشم .

    در اینگونه مواقع به دلیل مشکلات تامین قطعه، در ابتدا معمولا شرکت های بیمه تامین قطعه را به بیمه گذار، واگذار مینمایند و از آنجایی که راحت ترین راه تامین قطعه این خودرو ها،اقدام از طریق نمایندگی های مجاز مستقر در دبی میباشد (به دلیل کوتاه ترین مسیر )، به اصطلاح مبنای ارزش گذار ی قطعات ارزش درهم به ریال (درهم AED) خواهد بود. البته مشاهده شده گاهی این عملیات از طریق اربیل عراق نیز صورت میپذیرد، که در این گونه موارد دینار به ریال (دینار IQD) محاسبه میگردد .

    حال در صورتی که شرایط خاصی در بیمه نامه پیش بینی شده باشد موضوع کمی متفاوت خواهد بود. به طور مثال : ارزش گذار ی بر اساس نسبت ارزش خودرو بر قطعات و یا مشابه سازی با خودرو های در رنج قیمتی خودرو موضوع بیمه

    ذکر این نکته ضروری است در صورتی که براورد اولیه حدودی توسط کارشناس خسارت ممکن باشد حتی اگر خسارت نه چندان سنگینی به خودرو وارد شده باشد (با توجه به محاسبه هزینه های تامین قطعه و دشواری های مسیر تامین قطعه ) پیشنهاد می شود ارزیابی خسارت به روش اعمال ماده 19 قانون بیمه انجام شود. حتی امکان دارد شرایطی پیش اید که خسارت کلی محسوب گردد .(مطابق روال خسارت کلی اقدام میگردد) که بسیار بحث بر انگیز خواهد شد.

    در خصوص اجرت تعمیرات در این حوزه به نظر مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات تخصصی این خودرو ها به خصوص در مناطق آزاد به وفور وجود دارد .

    به صورت کلی کسب رضایت طرفین قرارداد(بیمه گر ، بیمه گذار ) در اینگونه موارد بسیار دشوار میباشد

  • آقای کریم الدین عزیر در سوال اشاره ای به موضوع تخفیفات نداشتید (جمله کلیدی بحث 😅)

    به این دلیل بنده هم در پاسخ خودم اشاره ای به ماده 13 نداشتم

  • با سلام

    در خصوص ارزش خودرو که بیمه گذاران محترم همانگونه که میتوانند در بین قرارداد بر اساس ارزش بازار افزایش ارزش موضوع بیمه را داشته باشند ، در خصوص کاهش ارزش نیز میتوانند به همین صورت اقدام نمایند .

    در خصوص خسارت نیز قطعا در خسارات جزئی ارزش بیش از ارزش روز مشکلی در پرداخت خسارت ( کسورات عادی ) ایجاد نخواهد نمود .اما در مورد سرقت کلی و خسارت کلی در در زمانی که ارزش روز خودرو 350 م میباشد بر اساس اصل غرامت امکان لحاظ نمودن ارزش بیمه نامه (400م) نمیباشد (ماده 19 شرایط عمومی) و عمدتا در این خصوص ، در زمان ایجاد مغایرت با بیمه گذار شرکت های بیمه بر اساس سیاست های خود میتوانند خودرو مشابه را نیز جهت جایگزینی معرفی نمایند .

    لذا عملا بیمه گذار در این میان متحمل زیان عمده ای نمیگردد و تنها حق بیمه برگشتی ناچیز که به علت عدم صدور الحاقیه کاهشی میباشد را از دست خواهند داد .

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    15 فروردین 1400 در 1:35 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز گواهینامه در خسارت های بدنه

    با سلام و عرض تبریک خدمت تمام همکاران بابت سال جدید

    جناب آقای منوچهری به نکته قابل توجهی اشاره داشته اند و در آیین نامه 53 دقیقا به این موضوع اشاره شده در اصل فرانشیز برای راننده میباشد، در حالی که در اصل راننده ای در خسارات مانند حادثه در پارک برای زیان دیده وجود ندارد ، اماتعداد قابل توجهی از شرکت ها در زمان وقوع چنین حوادثی فرانشیز راننده را لحاظ مینمایند، البته که فعالان بیمه باید نیم نگاهی به ماهیت اصلی بیمه که جنبه حمایت از جامعه را دارد نیز داشته باشند.

  • طرح بسیار جالب، اما از ظاهر امر مشخص هستش مانند طرح های دیگر هیچ برنامه ریزی دقیقی وجود نداره ، مانند تمامی طرح هایی که ابتدا افتتاح و سپس آزمون و خطا میشه و در این میان هزینه این آزمون و خطا به عهده شرکت های بیمه و در رده های بعدی مردم خواهد بود، برای مثال ، این طرح نیاز به اطلاعات و زیر ساخت های داره که به دلیل فضای امنیتی همیشگی کشور و عدم امکان افشای اطلاعات قطع به مشکلاتی بر خواهد خورد

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    6 دی 1399 در 12:02 بعد از ظهر در پاسخ به: بیمه ریسکهای سایبری

    ضمن تشکر از مطلب جالبی که مطرح کردید ،اهمیت این موضوع با توجه به حملات سایبری اخیر به ایالات متحده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته . حال این سوال پیش می اید که ایا ما آمادگی و ظرفیت ورود به این حوزه رو داریم ؟ به دلیل روابط ما با دیگر کشور ها و عالم گیر بودن اینترنت و شبکه ها آیا پاسخی به مسائل حقوقی و پیگیری های آن وجود دارد (در زمان خسارت ) و آیا ما میتوانیم محاسبه خسارت را انجام دهیم (مثال خط کش براورد خسارت آسیب به برند بر اثر حملات سایبری را در اختیار داریم ) و آیا متخصص و کارشناس خبره این فعالیت در صنعت وجود دارد و ده ها آیا دیگر ، به نظر بنده دانش این موضوع باید در اولویت شروع فعالیت باشد که راه حل های فراوانی میتواند داشته باشد ، به طور مثال استفاده از تجربیان کشور های دیگر ، استفاده نخبگان در حوزه فناوری اطلاعات که از این نخبگان در کشور فراوان هستند و…

  • ضمن تشکر از آقای سوره مطلب بسیار جالبی بود ،گاهی برای تغییر نگاه باید کمی دانش در بعضی حوزه ها داشته باشیم .دانش : آکادمیک و تجربی و… اینگونه مطالب میتواند به این موضوع کمک کند ،قطعا افرادی که در شبکه شاب حضور دارند اگر در حال حاظر مدیر نباشند ،به احتمال فراوان در آینده خواهند بود پس اینگونه مطالب در صورتی که به صورت مفهومی مطالعه شود قطعا در ایجاد این دانش در عموم افراد و روابط بین افراد در سازمان ها تاثیر گذار خواهد بود .

    حتی افرادی که در مشاغل دیگر فعالیت دارند و در قالب سازمان فعالیت اقتصادی انجام نمیدهند نیز در نهایت نیاز به کارمندانی دارند ،که این دانش بر روابط آنها تاثیر گذار خواهد بود

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    30 آذر 1399 در 9:50 قبل از ظهر در پاسخ به: پوشش بیمه ای هزینه تعمیرات زمان گارانتی خودرو

    علاقه مند هستم در صورت تمایل دوستان وارد بحث جدید بشیم و به جزئیات بیشتر بپردازیم و کمی بیشتر واقع گرا باشیم :

    همانگونه تمامی دوستان مستحضر میباشد خودرو سازان قبلا به این حوزه ورود داشته اند (کارت های طلایی ،نقره ای،، کارت های چند ستاره و… ) و به قول معروف پا در کفش شرکت های بیمه نموده اند ، و اقدام به ارائه خدمات متمایز تر از شرکت های بیمه نموده اند .حال چگونه ؟

    مثال :

    خدمات کارت طلایی 3 ستاره :

    علاوه بر خدمات کارت طلایی 2 ستاره

    تعویض رایگان لنت ترمز و شمع، روغن، فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر سوخت به ازای هر 20 هزار کیلومتر انجام می‌شودهمچنین سرویس دوره‌ای نیز تا پیمایش 40 هزار کیلومتر انجام می‌شوددر این نوع از کارت طلایی در صورت توقف خودرو به دلیل مشکل فنی، روزانه 20 هزار تومان بابت هزینه خواب خودرو به مالک آن تعلق می‌گیرد.

    خدمات کارت طلایی 4 ستاره :

    علاوه بر خدمات کارت طلایی 3 ستاره

    سرویس تعویض تسمه تایمینگ و تسمه دینام را دارددرصورتی‌که در طول یک سال اعتبار کارت طلایی، خودرو بیش از 60 هزار کیلومتر حرکت کند، لاستیک‌های خودرو نیز تعویض می‌شودهمچنین سرویس‌های دوره‌ای نیز تا پیمایش 60 هزار کیلومتر انجام می‌شود. در این کارت طلایی روزانه 40 هزار تومان بابت خواب خودرو به مالک تعلق می‌گیرد.

    اما تفاوت اصلی بیمه بدنه و خدمات خودرو سازان ، سنوات عدم خسارتی میباشد که شرکت های بیمه اجازه ارائه آن را داشته و شرکت های خودرو ساز مجاز به ارائه تخفیف نمیباشند و به نوعی تفکیک ریسک در خدمات آنها وجود ندارد ، حال آنکه در این صورت تمایل افراد با ریسک کمتر و به نوعی کم خطر تر به سوی شرکت های بیمه میباشد و افراد با ریسک بالا به سوی شرکت های خودرو ساز .

    حال از این نظر به موضوع توجه نماییم آیا بحث مطرح شده حلقه مفقوده داستان خودرو ساز و بیمه گر نمیباشد ؟

    البته که این موضوع نیاز به چکش کاری فراوان و منفعت طرفین دارد ، یعنی اگر بیمه نامه ای طراحی گردد که در سود و زیان خودرو ساز و بیمه گر یکسان باشد آیا بحث ناظر فنی به خودی خود از بین نمیرود ؟ و کیفیت خودروها بهبود نمیبابد ، قبل از پاسخ به این موضوع توجه فرمایید بحث چندین میلیارد پرتفو مفقوده مطرح شده که تا کنون به آن توجه نشده .

    از منظر بیمه گذار توجه فرمایید : بهبود کیفیت خودرو و خدمات مناسب

    از نظر شرکت بیمه گر : پرتفو مناسب ، اجرای رسالت واقعی شرکت های بیمه یعنی رفاه اجتماعی

    از نظر خودرو ساز : ارزش افزوده مناسب ، بهبود وضعیت برندینگ ، رفاه اجتمایی

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    22 فروردین 1400 در 10:10 قبل از ظهر در پاسخ به: فرانشیز گواهینامه در خسارت های بدنه

    ضمن تشکر از اساتید محترم بابت نظر های ارائه شده

    مجدد بحث را به این سو هدایت مینمایم که در اصل راننده ای در این حادثه وجود ندارد، البته که قطعا این بحث صحیح میباشدکه تجربه رانندگی در انتخاب محل پارک خودرو نیز تاثیر گذار است، اما اگر کارشناس تصادفات راهنمایی رانندگی مقصر 100 % را فرد مقصر که از محل متواری شده معرفی نماید، عملا مقصر حادثه مشخص شده و بیمه گذار نیزهیچ قصوری انجام نداده است، به نظر بنده در این گونه موارد با توجه به اینکه در ایین نامه 53 اعلام شده فرانشیز به راننده تلعق میگیرد عملا به هیچ عنوان نباید فرانشیز به راننده تعلق بگیرد، حال اگر کارشناس راهنمایی رانندگی در کروکی اشاره ای به قصور راننده زیاندیده نموده باشد و یا در این رابطه برگ جریمه ای صادر نموده باشد ، به نظر موضوع کسر فرانشیز کمی منطقی تر به نظر میرسد

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    15 فروردین 1400 در 1:26 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز گواهینامه در خسارت های بدنه

    👌🏻👌🏻👍🏻

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    15 دی 1399 در 9:04 قبل از ظهر در پاسخ به: بیمه نامه کفالت و ضمانت

    دقیقا اما با توجه به اینکه سواد عمومی جامعه در خصوص بیمه سطح قابل قبولی نیست و این موضوع در ضریب نفوذ بیمه نامه های عمر کاملا مشخص میباشدو حتی در بیمه نامه ثالث اجباری نیز مطابق امار ابلاغی بیمه مرکزی همچنان تمامی خودرو ها تحت پوشش بیمه نامه ثالث نمیباشند ،نیاز به بازار یابی حرفه و پله ای احساس میشود ، به زبان ساده با هر فرد باید با ادبیات خود فرد مذاکره گردد ،موضوع دوم در این حوزه از مشخص شدن جامعه هدف برای آغاز کار میباشد ، به طور مثال: افرادی که کارمند میباشند ،با توجه به شدت ریسک کمتر در این حوزه تمایل زیادی به تهیه این بیمه نامه نخواهند داشت حال چرا :

    1 – عمده زمان فعالیت شغلی کارمند در محل کار سپری میگردد و کمتر به رفت و آمد و یا معمامله(عامل عمده طرح دعوا در مراجع قضائی )

    2- در صورت بروز مشکل قضایی (با توجه به قوانین حاکم ) در بسیاری از موارد نیازی به بیمه نامه نخواهد داشت و از فیش حقوقی جهت وسیقه استفاده منماید

    و ….

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    13 دی 1399 در 12:04 بعد از ظهر در پاسخ به: بیمه نامه کفالت و ضمانت

    یعنی به نوع این بیمه نامه بند چهار موردی هست که آقای عظیمی فرمودن ؟ به این شکل عمل میکنه ؟ البته به نظر بنده با اقبال عمومی روبروی نخواهد شد. حال سوالی مطرح میگرد آیا میل عمومی به این موضوع وجود دارد یا خیر ، و اگر خیر ، افرادی پر خطر که احتمال محکومیت ایشان وجود دارد به این بیمه نامه مراجعه خواهند نمود ،بنابر این ریسک بیمه نامه نیز ریسک بسیار قابل توجهی خواهد بود .

    شرکت بیمه برا تضمین فرد چه تدبیری خواهد اندیشید لطفا اساتید محترم اظهار نظر فرمایند سوال پر چالش و بسیار جذابی هست

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    9 دی 1399 در 12:50 بعد از ظهر در پاسخ به: بیمه ریسکهای سایبری

    @Underwriter

    @Aramfar

    @farhadazimi

    البته بنده با کلیات موضوع که بدون زیر ساخت مناسب وارد پروژه ای شوید موافق نیستم ،عملیاتی که در بسیاری از پروژه های داخلی کشوری نیز صورت میگیرد ،اما در این حوزه با جنابعالی کاملا موافق هستم .اما در این فعالیت به نظر مهندسی معکوس و یا الگو برداری از پیشتازان این حوزه و یا استفاده از مشاوران برون مرزی فعال در این حوزه میتواند در نتیجه تاثیر شگرفی ایجاد نماید .

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    22 آذر 1399 در 9:07 قبل از ظهر در پاسخ به: اصل غرامت یا اصل خسارت کدام درست است؟

    با سلام

    با توجه به ریسک هایی که در بیمه مسئولیت پذیرفته میشود ، این رشته بیمه ای را هم میتوان خسارتی دانست هم غرامتی ، زیرا این بیمه نامه نیز به نوعی با مال و هم جان اشخاص ثالث و بیمه گذار در ارتباط میباشد

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    17 آذر 1399 در 8:36 قبل از ظهر در پاسخ به: بیمه و خدمات غیر حضوری، شعار یا شعور ؟

    صحبت جناب آقای راشد که البته پوزش میطلبم اطلاع ندارم ، اسم ایشون آقای راشد هست یا فامیلشون @Underwriter که انشااله به واسطه شاب بیشتر با هم اشنا خواهیم شد ،سوالی ذهن بنده رو درگیرکرده ،اگر چه دور از این بحث میباشد ،اگر برای جناب آقای @farhadazimi مقدور باشه نظر شما رو دوست داشتم بدونم ،همانطور که مستحضر هستید در اکثر کشور های پیشرفته بیمه گر ها اقدام به ایجاد موسسات ، شرکت ها ویا بانک ها مینمایند ،چرا در ایران این موضوع معکوس میباشد ، البته علت اصلی از نظر بنده قدرت اندک در بحث توان مالی میباشد، ممنون میشم در این خصوص اگر مطلع هستید اندکی راهنمایی بفرمایید .

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    10 آذر 1399 در 8:12 قبل از ظهر در پاسخ به: پیشنهاد جذب استعداد در صنعت بیمه

    ضمن تشکر از مطلب بسیار جالب شما ،قصد ندارم بحث رو به سمت دیگری هدایت کنم اما متاسفانه با این موضوع فاصله زیادی داریم ،ما در حال حاظر به نوع اندر خم یک کوچه ایم ،به بنده طی تجربه سالیان کاری که کمی بیشتر از یک دهه میباشد ثابت شده وبارها مشاهده نموده ام نیرویی در یک سازمان تحت آموزش قرار گرفته پرورش می یابد ، آزمون و خطا انجام داده که در اصل تمام این موارد به نوعی جزء هزینه های سر بار شرکت ها محسوب میشود اما در نهایت طی یک فراینده ساده و بدون هیچ مقاومتی نیروی کاری که تبدیل به نیروی قدرتمند در آن حوزه شده است از شرکت جدا میشود ،که معمولا بر اثر بی توجهی سازمان به نیروی انسانی خود میباشد . عملا چه کسی در این میان زیان دیده ؟ از نظر بنده ابتدا باید در این حوزه تحول ایجاد گردد .

  • 5facccecb5165 bpthumb

    محمد صالحی

    عضو
    9 آذر 1399 در 5:32 بعد از ظهر در پاسخ به: بیمه و خدمات غیر حضوری، شعار یا شعور ؟

    ضمن تشکر از شما ، از نظر بنده در بازار رقابتی فعلی در صنعت بیمه که عموما نا سالم هستند ،شرکت پیشرو ،شرکتی خواهد بود که یک پوست اندازی اساسی و چابک در این حوزه داشته باشد،شرکت پیشرو شرکتی است که قطعا پیروز این رقابت خواهد بود ،نظر شما را به روش های نفوذ در بازار شرکت اسنپ جلب مینمایم ، شرکتی که در کمتر از 2 سال از حضور خود در حوزه حمل و نقل رقیب های اصلی خود که میتوان آژانس ها و تاکسی ها را نام برد عقب رانده و یکه تاز این حوزه شده است

  • البته در این خصوص عرض کنم در نهایت دود این موضو ع به چشم خود نماینده هم خواهد رفت زیرا همه به این موضوع واقف هستند تصمیم گیری ها ،حتی در برخی مواقع کارمزد نمایندگان نیز متاثر از ضریب خسارت آنها و این یک مورد ساده هست ،از موارد بعدی میشه به از دست دادن مشتری در بلند مدت نیز اشاره کرد و …

    مشکل موجود در حال حاظر از نظر بنده کارشناسان در صنعت بیمه میباشند (در مرحله اول ) ابتدا باید پایه و ستون ها محکم کار بشه تا یک ساختمان استوار باشه ، دوستی خاله خرسه کارشناسان با بیمه گذاران و مشتریان (در ابتدا) و در مرحله بعدی نمایندگان با بیمه گزار نتیجه ای جز ترویج چنیدن رفتار غیر حرفهای دومینو وار نیست که در نهایت و بلند مدت تاثیر منفی بر کل تمام صنعت بزرگ اما کوچک بیمه در ایران خواهد داشت .

  • بله بنده نیز با جنابعالی هم نظر هستم به نوعی رعایت اصول در نهایت به نفع طرفین میباشد

    به قولی جنگ اول به از صلح آخره ،برای بیمه گزار و بیمه گر شفاف بودن موضوع بیمه و شرایط آن باعث ادامه ارتباط به نوعی بهتر و معامله برد برد محسوب میشه

Page 1 of 2