پاسخ‌های داده شده در تالارگفتمان

Page 1 of 2
  • سلام و تشکر

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و احترام

    ضمن تشکر از اشتراک مطالب مفید، به نظر اینجانب برخی از اصول یاد شده با رویه های شرکت های بیمه ، شرایط عمومی های مصوب شورای عالی بیمه و حتی خود قانون بیمه گاها در تضاد قرار گرفته اند. به نظرم لازم است قانون بیمه مجددا مورد بازبینی و تکامل قرار گیرد. اختلافات زیادی حتی در برخی از مفاهیم ساده همچنان مرتفع نشده است.

    متشکرم

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و تشکر از ایده جالب جنابعالی

    من کتاب بیمه مسئولیت که تصویرشو بارگذاری کردم رو معرفی میکنم. از نظر من پر از نکات ارزشمند و کلیدی است. میتونه بسیار مفید واقع شود. متشکرم

  • باسلام و احترام

    ضمن تشکر از اشتراک موضوع؛ در حال حاضر در ایران نیز بیمه نامه هایی برای پوشش مسئولیت مدیران تهیه و ارائه شده است. گرچه ارائه این بیمه نامه برای برخی از مشاغل از پیچیدگی هایی برخوردار است که لازمه بررسی های لازم از نوع فعالیت مدیر مربوطه بعمل آید ولی وجود این بیمه نامه به نظرم برای کلیه مدیران ضرورت دارد.

    سپاسگزارم

  • برادر گرامی،جناب آقای الفتی

    باسلام و احترام فراوان

    ضمن تشکر ، از نظر بنده دو نکته در ارتباط با موضوع در این ماده نهفته است:

    – ماده 10 معطوف به زمان صدور بیمه نامه است و عموما بیمه گران مستند به شرایط عمومی یا با درج مطالب مرتبط در شرایط خصوصی بیمه نامه ، این ماده را به کل مدت اعتبار بیمه نامه تسری می دهند. (بیمه گذار موظف است در صورت افزایش قیمت بیمه شده نسبت به …..)

    – این ماده بطور کلی مشمول خسارات کلی نمی شود.

    سپاسگزارم

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و احترام و تشکر بابت طرح موضوع جالب و جدید، مستحضر می باشید ویروس کرونا که منجر به بیماری با ابعاد مختلف شده است، پاندمی می باشد و برابر تعریف سازمان بهداشت جهانی : پاندمی همه گیری جهانی یک بیماری، گسترش موارد ابتلا بصورت غیرقابل پیش بینی در بخشی از قاره یا کل جهان را شامل می شود، دقیقا همانند ویروس کرونا.

    لذا بر اساس موضوع مطروحه و با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین و مقررات ، مطالبه خسارت مستلزم وجود رابطه علیت میان رفتار شخص و زیاندیده خواهد بود، بنابراین از نظر بنده،علت فاعلی از فعالیت در محل کار نیست و موضوع فراگیری و گسترش، مطابق با تعریف ارائه شده در مفهوم پاندمی، منجر می شود مسئولیت کارفرما به راحتی قابل احراز نباشد.

  • سلام و احترام

    سپاسگزارم

    کاملا درست میفرمایید. مشکل از اینجا شروع می شود که در سنوات قبل این موضوع به نحوی با ارایه پوشش تکمیلی جبران میشد و بیمه گذاران بدون آگاهی از تغییرات صورت گرفته خواستار تمدید بیمه نامه میباشند، غافل از اینکه برخی از پوشش ها ، حذف گردیده است.

    اگر هدف این بیمه نامه جبران خسارت وارد به کارکنان است چرا پوششی برای خسارت وارد به اشخاص ثالث به طور کلی طراحی گردیده است. شاید بهتر بود ما حدود این بیمه نامه را اصولا به ثالث تصری نمیدادیم و جبران خسارت این ناحیه را به تهیه بیمه نامه جداگانه ( از پیش هم مرسوم بود) معطوف میکردیم.

    ارادتمند

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و احترام و تبریک سال نو

    ضمن تشکر فراوان از اشتراک توافقات سندیکا ، به نظرم مجددا داریم کم کم به سمت همان 18 کلوز یا حتی بیشتر حرکت می کنیم و این موضوع می تواند دوباره ابهامات جدیدی را سر راه قرار دهد.

    نکاتی ذهن بنده را مشغول کرده است که جهت کسب تجربه خودم، اگر موافق باشید به منظور نتیجه گیری بهتر ، مورد به مورد درج نمیام تا جنابعالی و سایر همکاران عزیز و مجرب اعلام نظر نمایند،به طور مثال :

    – بر اساس شرایط عمومی جدید ، کلوزهای 11 گانه ابلاغی بیمه مرکزی و 2کلوز اخیر طراحی شده سندیکا،آیا مسئولیت عوامل اجرایی در قبال اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می گیرد؟

  • عظیمی جان، اذیت نمیکنم. نظر شخصی بنده است ، همانند نظر شما و دیگر دوستان.

    عنوان : تخفیف “عدم خسارت” می باشد نه تخفیف ” عدم دریافت خسارت”

    بگردیم به دنبال ریشه این تخفیف در این رشته بیمه ای . البته همانطور که دوستان هم اشاره کردند گاها رفتار بیمه گران در کسر یا عدم کسر این نوع تخفیف متفاوت است.

    اما این چیزی که تقریبا مرسوم است، عدم استفاده از بیمه نامه بدنه، شرط استفاده از تخفیف عدم خسارت می باشد ولی ….

  • باسلام و احترام

    نظر شخصی بنده کمی متفاوت است.

    به عقیده اینجانب خسارات مربوط به بیمه بدنه بطور کلی باید به دو بخش تقسیم شوند:

    1- خساراتی که بیمه گذار مسئول و مقصر حادثه شناخته می شود.

    2- خساراتی که خارج از اختیار و اراده بیمه گذار ایجاد می گردد.

    ✅ در خصوص خسارات مورد 1 ، تکلیف روشن است و کسر تخفیف عدم خسارت از بدیهیات است.

    ⛔در خصوص خسارات مورد 2، اعم از مبحث خودروهای نامتعارف ، سرقت و مواردی از این قبیل ، کسر تخفیف عدم خسارت به جهت عدم نقش و مسئولیت بیمه گذار ، دارای ابهام و اشکال است.

    بعبارتی از نظر حقیر ،فلسفه وجودی ((تخفیف عدم خسارت)) ، تشویق جهت رفتار و رانندگی صحیح است.

    متشکرم

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و تشکر از اشتراک نامه کانون.همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودم، شرایط عمومی بیمه نامه و پوشش های تکمیلی آن علی رغم دقت لازم در نگارش آن ، عاملی برای بروز نارضایتی و اختلاف شده است. از نظر اینجانب شرایط عمومی و تعریف جدید پوشش ها بیش از گذشته دارای ابهام می باشد.

    پیشنهاد بنده بازنگری مجدد و ایجاد تغییرات اساسی می باشد.

    ارائه بیمه نامه مسئولیت تمام خطر کارفرما با استثنائات مشخص، راه حل کاربردی و دائمی است.

    ارادتمند

  • سلام مجدد

    موارد مختلفی رو میتوان به عنوان موضوع مورد بحث قرار داد. در ابتدا یک مورد رو مطرح میکنم.

    آیین نامه شماره 80 – شرایط عمومی قبلی بیمه مسئولیت کارفرما

    تعریف مرور زمان: تعهدات بیمه‌گر منحصر به مسئولیت بیمه‌گزار برای حوادثی است که در مدت اعتبار بیمه‌نامه رخ دهد و ادعای خسارت حداکثر ظرف دو سال پس از انقضای بیمه‌نامه به بیمه‌گر اعلام شود. هرگونه اقدام بیمه‌گزار یا کارکنان وی به منظور مطالبه خسارت قاطع مرور زمان خواهد بود.

    قانون بیمه

    تعریف مرور زمان:مرور زمان دعاوی ناشی از بیمه دو سال است و ابتدای آن از تاریخ وقوع
    حادثه منشأ دعوی خواهد بود لکن دعاوی که قبل از اجرای این‌قانون در محاکم طرح شده
    باشد مشمول این ماده نخواهد بود.

  • 5ff9efc522333 bpthumb

    دکتر محسن فتحی / مشاور در امور مدیریت ریسک بیمه و بانک

    عضو
    3 آبان 1400 در 10:57 قبل از ظهر در پاسخ به: فرانشیز

    سلام دوستان گرامی

    لطفا به تعاریف ذیل از فرانشیز، توجه فرمایید. چه تفاوت های معناداری در این دو تعریف مشاهده میشه و آیا اصولا در نحوه محاسبه و اجرا متفاوت خواهد بود؟ لطفا مشارکت فرمایید. در انتها نظرات پیشنهادی و برداشت شخصی خود را اعلام میکنم .

    آیین نامه شماره 98 ( شرایط عمومی بیمه مسئولیت کارفرما)- تعریف فرانشیز: درصدی از هر خسارت قابل پرداخت که جبران آن بر عهده بیمه گذار باشد.

    آیین نامه شماره 99( آیین‌نامه بیمه‌های درمان)- تعریف فرانشیز: سهم بیمه‌شده یا بیمه‌گذار از خسارت ارزیابی شده که میزان آن وفق مقررات این آیین نامه تعیین می‌شود.

  • سلام و عرض ادب

    سپاسگزارم از توجهتون

  • موفق و پیروز باشید

  • باسلام

    موضوع پیشنهادی : ((تدوین استاندارد ملی ایمنی برای مدیریت ریسک))

    در این رابطه مقاله ای کوتاهی دو هفته پیش منتشر کردم که با جستجوی آن در گوگل، قابل بهره برداری است.

    موفق و پیروز باشید

  • سلام و عرض ادب

    باتوجه به تعدد مشاغل ، انحصار آن معنایی ندارد. ممکن است شرکتی برای طیف مشخصی این بیمه نامه را بصورت انحصاری ( البته مدت محدود) ارائه کند ولی جهت کلیه گروه ها امکان پذیر نیست.

    متشکرم

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام و احترام

    ضمن تشکر از اشتراک اعتراض کانون پیمانکاری ، از نظر اینجانب ارائه پوشش هایی تکمیلی بیمه های مسئولیت از بدو اجرا تاکنون مشکلاتی را برای بیمه گذار ، بیمه گر و حتی زیاندیده ایجاد کرده است. چرا که بسیاری از نظرات و آرای مراجه قضایی فراتر از چهارچوب تعیین شده در کلوز های بیمه مسئولیت بوده است و در برخی از موارد در گذشته ، بیمه گذار علی رغم خریداری کلیه پوشش های بیمه مسئولیت ، نتوانسته است از مزایای آن استفاده نماید و برخی از حوادث پیش آمده به هر نحوی، از محل بیمه نامه و پوشش های اضافی قابل جبران نبوده است.

    بطور کلی به نظرم لازم است بازنگری جدید در متن شرایط عمومی و پوشش ها ایجاد شود. به عبارتی شاید با دریافت حق بیمه متناسب با شرایط پروژه و فعالیت بیمه گذار بهتر باشه ، در بیمه های مسئولیت (ساختمانی یا غیر ساختمانی) “بیمه نامه تمام خطر کارفرما” ارائه بدیم و کلیه کلوزها رو حذف کنیم .

    سپاسگزارم

  • جناب آقای عظیمی

    باسلام

    ضمن تشکر ، چنانچه بیماری ایجاد شده در نتیجه فعالیت در محیط کارگاه ایجاد شده باشد و کارفرما مسئول شناخته شود ، تکلیف چیست؟ مستحضر می باشید عوامل بیولوژیکی محیط کار همانند ویروس ها ، باکتری ها و… می تواند ناشی از قصور یا تقصیر کارفرما باشد و در صورت ارائه نظر شورای پزشکی و تایید مراجع قضایی ، کارفرما علاوه بر محکومیت به پرداخت جرایم مربوط ، به عنوان مسبب بروز این بیماری شناخته شده و متعاقبا بر اساس بند اشاره شده توسط جناب آقای جوزی مراتب موضوع قابل پیگیری باشد.

    سپاسگزارم

  • 5ff9efc522333 bpthumb

    دکتر محسن فتحی / مشاور در امور مدیریت ریسک بیمه و بانک

    عضو
    8 بهمن 1399 در 9:06 قبل از ظهر در پاسخ به: فرانشیز

    سلام

    آیین نامه شماره 99 آرام جان

Page 1 of 2