مدیریت شاب
عضوپاسخهای داده شده در تالارگفتمان
-
جناب آقای خواجوی سلام
یک پیام خصوصی برای شما ارسال شده است. لطفا آنرا بررسی و پاسخ را ارسال فرمایید.
با سپاس- مدیریت شاب
-
مدیریت شاب
مدیریت28 آذر 1400 در 3:08 بعد از ظهر در پاسخ به: سهم مقصر از خسارت مالی به خودروهای گران قیمتاین هم یک مقاله دیگر از آقای ملکی @malekimostafa عضو محترم شاب
اینجا کلیک نمایید.
-
مدیریت شاب
مدیریت28 آذر 1400 در 3:05 بعد از ظهر در پاسخ به: سهم مقصر از خسارت مالی به خودروهای گران قیمتیک مقاله مرتبط با این موضوع از اعضای شاب وجود دارد
اینجا کلیک نمایید.
-
مدیریت شاب
مدیریت15 بهمن 1399 در 4:04 بعد از ظهر در پاسخ به: تنصیف دیه زنان در بیمه های مسئولیت و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشورحسن این بحث ها همین است که وقتی اندیشه های مختلف بیان می شود هم در دیدگاه ما به عنوان کارشناسان بیمه می تواند موثر و مفید باشد، هم از زوایای مختلف به قضیه نگاه می شود.
اما نکته اینجاست که گاهی اعضائ دنبال راهکار اجرائی هستند مثلا در خصوص پرونده ای که در دست دارند. البته منظورم نیست که این گفتمان هم همینطوره بلکه میخواهم بگم بهتره از جنبه کاری هم بحث بکنیم.
-
آقای جواد قبادی یکی از اعضای شاب در تلگرام انجمن حرفه ای این پاسخ رو دادن
سلام
با استناد به ماده 32 قانون بیمه شخص ثالث مبنی بر تکلیف زیان دیده برای مراجعه به بیمه گر و همچنین ماده 15 قانون بیمه به نظر بنده هر چند خسارت ایشان مشمول مرور زمان نشده و قابل دریافت از بیمه گر است
.اما از آنجاییکه به تکلیف خود در مواد فوق عمل نکرده مستحق دریافت خسارت به قیمت روز از بیمه گر نیست و بر اساس مبلغ دیه سال وقوع حادثه حق دریافت خسارت را دارد .
ماده 32 :
در حوادث منجر به خسارت بدنی، زيان ديده، اوليای دم يا وراث قانونی موظفند پس از قطعی شدن مبلغ خسارت برای تكميل مدارك به منظور دريافت خسارت، به بيمه گر مراجعه كنند. بيمه گر مكلف است حداكثر
ظرف مدت بيست روز از تاريخ قطعی شدن مبلغ خسارت، مبلغ خسارت را به زيان ديده پرداخت و در صورت عدم مراجعه وی در مهلت مذكور نزد صندوق توديع و قبض واريز را به مرجع قضائی مربوط تحويل دهد. در اين صورت تعهد بيمه گر و مسبب حادثه، ايفاءشده تلقی می شود. صندوق مكلف است بلافاصله پس از درخواست زيان ديده مبلغ مذكور را عيناً به وی پرداخت نمايد.
ماده 15 قانون بیمه :
بيمهگذار بايد براي جلوگيري از خسارات مراقبتي را که عادتاً هر کس از مال خود مينمايد نسبت به موضوع بيمه نيز بنمايد و در صورت نزديک شدن حادثه يا وقوع آن اقداماتي را که براي جلوگيري از سرايت و توسعه
خسارت لازم است بعمل آورد. اولين زمان امکان و منتهي در ظرف پنج روز از تاريخ اطلاع خود از وقوع حادثه بيمهگر را مطلع سازد والا بيمهگر مسئول نخواهد بود مگر آن که بيمهگذار ثابت کند که به واسطه حوادثي که خارج از اختيار او بوده است اطلاع به بيمهگر در مدت مقرر براي او مقدور نبوده است.
-
اعضای محترم شاب!
به نظر شما برای آغاز خدمات غیرحضوری در صنعت بیمه، چه کارهای دیگری بجز آنچه توسط جناب اقای محمد صالحی @m.salehi در این گفتمان مطرح شده، می توان انجام داد؟
-
مدیریت شاب
مدیریت6 آذر 1399 در 6:14 بعد از ظهر در پاسخ به: قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بالاخره تصویب و ابلاغ شدممنون از جناب آقاي @Aramfar بابت اطلاع رساني. به اطلاع اعضاي محترم شاب مي رساند متن قانون در بخش مقالات و فايل PDF آن در قسمت اسناد بارگذاري شد. جهت مشاهده و يا دانلود فايل PDF مي توانيد روي لينک زير کليک نماييد.
-
نمایش مجدد.
-
نمایش مجدد.
-
مدیریت شاب
مدیریت24 آبان 1399 در 6:30 بعد از ظهر در پاسخ به: کداميک؟ کلوز وسايل نقليه موتوري بيمه مسئوليت کارفرما يا بيمه شخص ثالث؟سپاس بی کران از جناب آقای محمد جواد خسرو پور بابت توضیح کامل و مشروحشون.
منتظر نظر بقیه کارشناسان هستیم.👏👏 👏
-
برای ادامه بحث پیشنهاد می کنم به دانش و تجربه خودتان اکتفا کنید و از مطالب سایت ها ترجیحا استفاده نکنید. زیرا عمده مطالبی که در نوشته های اخیر (سی چهل سال اخیر) در این خصوص نوشته شده اشتباهه و علت اون اینه که یکی غلط نوشته و مابقی از روی اون کپی پیست کردن.
-
مدیریت شاب
مدیریت19 آبان 1399 در 11:11 بعد از ظهر در پاسخ به: پول شویی وتامین مالی تروریسم در صنعت بیمه مطالعه موردی موسسه IAISبعضی از موارد مطرح شده را می توان به عنوان بندهای کنترلی در دستورالعمل نظارت صدور رشته های مختلف و حتی در چک لیستهای نظارتی گنجاند.
-
ما سعی می کنیم نتیجه را نیز در اینجا منعکس کنیم اما فارغ از اینکه نتیجه چه باشد، قصد ما بحث علمی و فنی و به اصطلاح ادبا تضارب عقاید می باشد. در چنین بحث هایی دانش اعضاء به یکدیگر منتقل می شود و از دل مباحث نکات آموزشی خوبی استخراج می شود که برای ما همین کافی است. البته بین کارشناسان رسمی دادگستری هم همانند ما چند نظر متفاوت وجود دارد. بنابراین نتیجه چندان اهمیتی ندارد. مهم همین بحث هاست.
-
مدیریت شاب
مدیریت26 فروردین 1401 در 5:17 بعد از ظهر در پاسخ به: درسهایی که باید از حادثه کشتی Ever Given آموختدرود
یک ویدئو جالب نیز در این خصوص در بخش دانش گاه شاب داریم برای مشاهده آن اینجا کلیک نمایید.
-
دقیقا.
تهیه پاسخ از شما و انتشار از ما.
-
مدیریت شاب
مدیریت16 بهمن 1399 در 10:10 قبل از ظهر در پاسخ به: تنصیف دیه زنان در بیمه های مسئولیت و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشورجای دوستان خوبمان خالیست. کاش قبل از بسته شدن بحث نظرشان را بدانیم
@Underwriter
-
مدیریت شاب
مدیریت21 آذر 1399 در 9:36 قبل از ظهر در پاسخ به: معنی کلمه "تهاجم" و "هجوم" در متون بیمه ایبا سلام در بند a از بند 6 در صفحه چهار LM7 وازه مورد نظر وجود دارد. در لينک زير مي توانيد مشاهده فرماييد.
http://sib.social/?attachment=1058&document_type=document&download_document_file=1&document_file=76
-
آقای نجفی عزیز موضوع را خوب شروع کردی ولی قسمت دوم پاسخ نیاز به تجدید نظر دارد. منتظر مشارکت سایر اعضا نیز هستیم.
