سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
بیمه ایپاسخهای داده شده در تالارگفتمان
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو18 مرداد 1400 در 11:33 قبل از ظهر در پاسخ به: نحوه محاسبه ضریب نیروی کار در زمان صدور و خسارتسلام و عرض ادب
همه دوستان و همراهان مستحضرید که علت تفکیک نیروی کار ثابت و نیروی کار متغیر صرفاً کاهش حق بیمه نیست بلکه برخی از بیمه گذاران علیرغم داشتن نیروی کار ثابت مجبور به استفاده از نیروی کار روزمزد و یا مقطعی هستند. در مثالهای که دوستان فرمودند که بطور فصلی در مقاطع خاص نیروی کار افزایش دارند مثل همان خیاطی که دوستمون فرمودن چون زمان آن مشخص می باشد بهترین راهکار همون فرمایشات استاد عزیزم جناب عظیمی هستش ( دریافت الحاقیه افزایش نیروی کار در زمان مورد نیاز ) که هم بیمه نامه به درستی صادر شده و هم حق بیمه برای بیمه گذار و بیمه گر منصفانه می باشد و تقلبی هم اتفاق نخواهد افتاد . اما اگر این تغییر در سال دائماً در حال رخ دادن باشه مسلماً احتمال فراموشی بیمه گذار برای خریداری نمودن الحاقیه وجود دارد بنابر این اعلام نیروی متغیر و پرداخت حق بیمه میانگین نیروی کار در ابتدای بیمه نامه راهکار خوبی هستش. در زمان مشاوره و فروش بیمه های مسئولیت ، مشاور میتواند با ارائه مطالب درست و راهنمائی های لازم هم یک بیمه نامه درست با اطلاعات دقیق بفروشد که هم حق بیمه مناسب گرفته و هم در زمان پرداخت خسارت شرمنده بیمه گذار خودش نخواهد شد بلکه اینکار هرچند احتمال افزایش میزان حق بیمه را برای بیمه گذار داشته باشد باعث تثبیت مشاور و فروشنده نزد بیمه گذار و حتی گرفتن مشتریان ارجاعی خواهد شد. به نظر بنده نمایندگان و کارگزاران و کارمندان شرکتهای بیمه باید بصورت مشاوره ی عمل کنند که هم از لحاظ فنی به جهت درستی در صدور بیمه نامه و هم به لحاظ دریافت حق بیمه مناسب برای دو طرف ( بیمه گذار و بیمه گر ) و هم به لحاظ خسارت اشراف داشته باشند که بیمه گذار را از هر حیث جذب نمایند.
-
این پاسخ 4 سال، 4 ماه پیش توسط
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی ویرایش شد.
-
این پاسخ 4 سال، 4 ماه پیش توسط
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو7 دی 1400 در 4:25 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز بدنه خودروی نا متعارفجناب آقای دکتر عظیمی عزیز سلام ، عرض ادب و ارادت. بسیار سپاسگزارم از پاسخ جنابعالی.
به نظر بنده شبهه وجود دارد و حتی در شرکتهای بیمه گر نیز الان یکسان عمل نمی شود . از 4 شرکت بیمه گر پرسیدم و هر کدوم جوابهای و رویه مختلف داشتند. و مدارک دال بر انجام آن چیز که اعلام میکردند نشان دادند.
یک سوال : واقعاً چرا شخصی که دارای خودروی به اصطلاح نا متعارف می باشد باید هم خسارتی که از بی احتیاطی شخص دیگری حادث شد را پرداخت نماید و هم اینکه تخفیفات بیمه نامه ش رو از دست بدهد؟ با وجوداینکه مقصر وجود دارد منتهی بدلیل تکلیف قانون در این خصوص خسارت باید پرداخت شود. و حق جانشینی و ریکاوری هم از شرکت بیمه گر و هم از مالک خودروی نامتعارف گرفته می شود.
از نگاه بیمه گر بله درسته اگر از محل بیمه نامه خسارت پرداخت شد باید تخفیفاتش هم از بین برود. هرچند این قانون یک قانون حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه می باشد اما این خود باعث بی احتیاطی در بین رانندگانی که قبلاً از ترس برخورد با خودروهای گران قیمت احتیاط بیشتری میکردند خواهد شد. و هم اجحاف به بیمه گذاران بدنه خودروی نامتعارف . هرچند از یک سوء باعث افزایش فروش در بیمه بدنه می شود.
آیا آیین نامه یا قانون مکتوبی برای این مورد وجود دارد که وحدت رویه در شرکتهای بیمه گر باشد یا خیر؟
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو7 دی 1400 در 3:27 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز بدنه خودروی نا متعارفجناب رئوفی سلام ف خداقوت. ممنونم بابت مشارکت تون.به چه دلیل باید از تخفیفات مالک خودروی نا متعارف کاسته شود؟
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو7 دی 1400 در 3:24 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز بدنه خودروی نا متعارفسلام خدمت شما همکار گرامی، ممنونم از مشارکت شما. خوب شخصی که مالک خودروی نا متعارف می باشد بابت خسارت دریافتی ش هیچ گونه قصوری را مرتکب نشده و بی احتیاطی هم نکرده چرا باید از تخفیفاتش کاسته شود؟
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو7 دی 1400 در 3:22 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز بدنه خودروی نا متعارفسلام و عرض ادب ، ممنونم از مشارکت تون در این بحث. آن طوری که من متوجه شدم از پاسخ جنابعالی یعنی 50درصد از تخفیفات خودروی نامتعارف با اینکه مقصر نبوده از بین خواهد رفت. درست متوجه شدم؟
-
این پاسخ 3 سال، 11 ماه پیش توسط
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی ویرایش شد.
-
این پاسخ 3 سال، 11 ماه پیش توسط
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو4 دی 1400 در 9:49 قبل از ظهر در پاسخ به: شرحی کوتاهی در بارة عنوان بیمه «CECR»سلام و عرض ادب خدمت همکاران محترم و تشکر و قدردانی از جناب الفتی و همچنین خانم نظر و بخصوص جناب آقای دکتر عظیمی عزیز که با شروع مبحث و سوالات بجای شان بحث رو به سمتی کشاندن که کاملاً فنی و تخصصی دو عزیز نظراتشون رو مطرح کردن و بسیار به دانش ما خوانندگان مبحث اضافه نمودن .
در خصوص بحث بنده هم با نظر سرکار خانم نظر موافق هستم بدلیل اینکه در بیمه های آتش سوزی محدودیتها و استثنائاتی وجود دارد که دست بیمه گذار را از دریافت خسارت کوتاه می نماید همه ما ها میدانیم که در پوشش اضافی ضایعات ناشی از ورود آب برف و باران در رشته آتش سوزی محدودیتهای داریم که در هنگام بروز خسارت باعث نارضایتی بیمه گذار خواهد شد. بطور مثال اگر ساختمان ترک داشته باشد و یا ورود آب از اطراف پنجره ، ناودان و… که این عیبها میتواند نشعات از زمان ساخت و یا همان عیوب ساختمان در طراحی و اجراء باشد که اگر بیمه نامه مهندسی برای ساختمان تهیه شده بود می توانست از محل آن خسارت دریافت نماید و البته اینکه داشتن بیمه نامه مهندسی برای ساختمان نافی اخذ بیمه نامه آتش سوزی نخواهد بود.
اگر در مقام یک فروشنده و مشاور بیمه ای به بیمه گذاری مراجعه میکنیم باید هر دو بیمه نامه را پیشنهاد کنیم و بیمه گذار توجیح شود که هر دو بیمه نامه را نیاز دارد.
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو26 مهر 1400 در 2:19 بعد از ظهر در پاسخ به: نحوه محاسبه حق بیمه جهت بیمه نامه آتش سوزی با شرطMPLخانم عظیمی عرض ادب و احترام دارم خدمتتون و بسیار سپاسگزارم بابت مشارکت تون
در خصوص اینکه فرمودین محاسبه mpl باید صرفاً برای آصا در نظر گرفته بشه بیشتر توضیح بفرمائید و اینکه چرا ماده 10 در بیمه نامه های mpl که سرمایه واقعی از سوی بیمه گذار اعلام شده اعمال بشه؟
-
سلامی مجدد ، خداقوت
دقیقاً نظر بنده هم در مورد این پرونده همین بود میخواستم از دوستان کمک بگیرم و مطمئن باشم از نظر خودم.
با توجه به اینکه مالک و راننده خودرو پشت فرمان بودن از بیمه نامه حوادث راننده می توان استفاده کرد . اما اگر راننده و مالک پشت فرمان نبود و در جایگاه دیگری نشسته بود و خودرو از تعمیرگاه بصورت اتفاقی به بیرون حرکت میکرد قصور از ناحیه مالک تعمیرگاه بوده پس خسارت خودرو تویوتا که از تعمیرگاه به سمت بیرون حرکت کرد و و هم خسارت خودروی عبوری را مالک تعمیرگاه باید جبران نماید. یا حداقل بخشی از تقصیر ( عدم توجه به نکات ایمنی بطور مثال روشن بودن خودرو در حین تعمیر ، نگذاشتن مانع حرکتی پشت چرخهای خودروی در حال تعمیر و …) رو بعهده مالک تعمیرگاه گذاشت .
-
بسیار سپاسگزارم
-
سلام وقتتون بخیر
کارشناس تصادفات در کروکی این گونه تشخیص دادن و دقیقاً هم درست تشخیص دادن . تویوتا از تعمیرگاه بدون رعایت حق تقدم و با فاصله بسیار کم وارد خیابان اصلی شدن و باعث سد معبر برای خودروی اداره برق که در حال عبور بودن شد.
-
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
ضمن تشکر از همکاران محترم جهت مشارکت در مبحث اعلام شده باید عرض کنم :
اگر به متن دقت بفرمائید عرض کردم راننده و مالک خودرو پشت فرمان خودش نشسته بود و در حالی که میخواست از داشبورد ماشین مدرکی را بگیره ماشین رفت در حالت حرکت و ماشین حرکت میکنه و وارد خیابان اصلی میشه و ماشین روشن بوده راننده پشت فرمان بوده ماشین عبوری به ماشین ایشون برخورد میکنه و ایشون از پشت فرمان چون درب شمت راننده نیمه باز بود به بیرون پرتاب میشه .
فکر میکنم تقریباً توضیحات در نوشته اول بنده کامل بود.
در ضمن در کروکی اینگونه که عرض کردم نوشته شده که چون از تعمیرگاه وارد خیابان اصلی شده و بعلت حق تقدم وانت اداره برق تویوتا مقصر شناخته شد .
-
عرض سلام و صبح بخیر
در متن بالا عرض کردم ایشون در زمان حادثه در خودروی خودشون و پشت فرمان حضور داشتن.
-
سید محمد ابراهیم نیا شیروانی
عضو19 مرداد 1400 در 1:41 بعد از ظهر در پاسخ به: کلوز های جدید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکناندرود بر اساتیدم جناب آقای دکتر فتحی و آقای دکتر عظیمی عزیز
بیمه مسئولیت با توجه به تنوع آن و همچنین ارتباطی که بین اشخاص مختلف وجود داره گستردگی رو بهمراه داره که گاهاً دست و پا گیر شده هم برای بیمه گر ، هم برای بیمه گذار و نهایتاً زیاندیده.
بنده با نظر آقای دکتر فتحی موافقم .
ما داریم میگیم بیمه مسئولیت . یعنی مسئولیت شخص ( حقیقی یا حقوقی ) را در قبال اشخاص غیر از خودشون بیمه میکنیم . حال آنکه در بیمه مسئولیت کارفرما ساختمانی داریم میگیم پیمانکار فرعی خوب اساس کار ساختمانی همینه که کارفرما ( صاحب کار ) آرماتوربند ، بنا ، نجار و برقکار و تاسیساتی و… رو بطور جداگانه میاره و هر کدوم از اینا هم شاگرد و کارگرانی هم همراه دارند خوب اگه قراره اون پیمانکار دسته دوم هم بیمه بخره و چون دائم در گردش در ساختمانهای و پروژه های مختلف هستش و هر لحظه هم امکان جابجائی در پروژه رو داره و هر لحظه هم احتمال عقد قرارداد پروژه جدید هم باشه که تهیه بیمه نامه رو سخت میکنه . بنابر این به نظرم باید بیمه های مسئولیتها رو پروژه محور کرد. و در صورت حادثه در آن پروژه باید رابطه کاری و محل حادثه و علت حادثه مشخص گردید و خسارت پرداخت شود . هر چند که در چنین موارد درصد قصور هم به میان خواهد آمد که کارفرما چه میزان قصور داشته ؟ اینجاست که نیاز به یک بیمه نامه جامع مسئولیت ( تمام خطر ) برای کارفرما ، پیمانکار و… رو حس میکنیم . بیمه نامه ای که بصورت جامع خطرات رو تحت پوشش قرار بده متعاقباً حق بیمه مناسب هم برای بیمه گر دریافت بشه تا بیمه گر در مواقع بروز خطر به راحتی بتواند خسارت را جبران نماید.
