پاسخ‌های داده شده در تالارگفتمان

  • profile avatar buddyboss 50

    فرشید بخشی

    عضو
    9 شهریور 1400 در 4:56 بعد از ظهر در پاسخ به: پرداخت کارمزد بازاریابی به کارمندان شرکت های بیمه

    سلام ، مشابه این طرح را در بیمه رازی در سال های قبل با اعطای کد نمایندگی بیمه عمر به همکاران انجام دادیم و صرفا همکاران مجاز به فروش بیمه عمر بودند و تعدادی نیز فعالیت خیلی خوبی داشتند و ماهانه مبالغ کارمزد مناسبی هم دریافت میکردند ولیکن حدود دو سال بعد از اجرای آن بیمه مرکزی متوجه موضوع شد و کلا مجبور به ابطال کدهای اعطا شده شدیم . نکته قابل توجه این بود که کارمند چون کد رسمی گرفته بود با خیال آسوده فعالیت میکرد و مطمئن بود پایان هر ماه کارمزد دریافت میکند. در مورد جزئیات و طراحی مدل مناسب میتوان بیشتر بررسی کرد.

  • سلام

    متاسفانه با توجه به قدمت نسبتا طولانی صنعت بیمه در کشور ولیکن تحولات این حوزه نتوانسته با سرعت قابل قبولی حرکت و از مرحله سنتی عبور کند.من فکر میکنم عدم سرمایه گذاری مناسب و تغییرات مداوم مدیریتی در صنعت و نبود جسارت کافی در مدیران بخشهای مختلف شرکتها و بویژه مدیران فناوری و همچنین قطع ارتباطات بین المللی صنعت بیمه از دسترسی به تحولات جهانی به دلایل مختلف از جمله تحریم ها و …در این امر تاثیر مستقیم داشته است که البته کم کاری نهادهای ناظر هم تاثیر گذار بوده است . به هرحال تحولات دیجیتال بایستی با ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در لایه های ساختاری کسب و کار صنعت بیمه و شرکتها در ابتدا با تحول در آموزش انجام شود . تحولات دیجیتال بایستی در فرایندهای بیمه گری شرکتهای بیمه در بخشهای بازاریابی، فروش ، خدمات ، ایجاد بانک های اطلاعاتی برای استفاده در اکچوئری و بهره گیری ازابزارهای دیجیتال در پیشگیری از احتمال وقوع برخی خسارات و تقلبات بیمه ای انجام شود.

    مقاله خوب شما به خوبی این الزام صنعت بیمه و شرکتهای بیمه در کشور را مطرح کرده و مثل همیشه از مطالب ارئه شده شما استفاده کردم.