پاسخ‌های داده شده در تالارگفتمان

Page 2 of 2
  • سلام وقت بخیر

    من با توجه به متن آیین نامه برداشتم این هست اگر در هنگام ارتکاب دزدی به وسایل اضافه خسارت وارد بشه قابل پرداخت هست و سرقت خود لوازم اضافی موضوع مستقلی هست که نیاز به خرید پوشش بیمه ای دارد.

    باتشکر

  • 5fd62688415ac bpthumb

    فریبا صابری

    عضو
    30 ژانویه 2021 در 8:07 ب.ظ در پاسخ به: محدودیت و ممنوعیت رانندگی

    با سلام و وقت بخیر

    در راستای فرمایشات بزرگواران ، مدیران محترم فنی بیشتر در جریان هستند که تا این لحظه پرونده هایی که وکلا و یا همکاران حقوقی که برای اعتراض به پرداخت حق بیمه لایحه به دادگاه ارائه کرده اند تا چه حد موفق بوده؟ با دلایل حقوقی و مستند هم به دادگاه ها مراجعه کرده اند.

    اگر این موضوع بر خلاف آنچه شورای مشورتی مطرح کرده درست باشه پس باید خیلی راه طی کرد تا به اثبات و تغییر رویه برسه

    با سپاس

  • با سپاس از شما ،البته فکر میکنم الان هم دیر است و ارزهای دیجیتال در برخی بانک های اروپا و امریکا تخصیص داده شده اند و اقتصاد چین که طرف معامله گر بزرگی برای ایران هست هم از این قاعده مستثنی نیست. واقعا کاش شرکت های بیمه ورود کنند و بنظرم چالش خیلی جالبی خواهد شد

  • با سلام و احترام؛

    اتفاقا یک مدت پیش در خصوص پوشش بیمه ارزهای دیجیتال از یکی از مدیران خواهش کردم بررسی هایی صورت بگیره و صنعت بیمه وارد این حوزه بشه . خیلی خوشحالم شما هم مطرح فرمودین . اما متاسفانه برای این موارد سابقه وجود نداره و ظاهرا راهی جز ازمون و خطا در خصوص مقادیر کم جهت رسیدن به نرخ نهایی وجود نداره .

  • 5fd62688415ac bpthumb

    فریبا صابری

    عضو
    9 ژانویه 2021 در 8:59 ب.ظ در پاسخ به: محدودیت و ممنوعیت رانندگی

    با سلام و وقت بخیر

    و عرض خرسندی که در جمع بزرگان صنعت بیمه در حوزه اتومبیل ،البته با اجازه میتونم نظرم رو مطرح کنم…

    این فرمایشات دلایل قابل استناد برای بازیافت خسارت از مقصر حادثه هست خب اگر در سندیکا مطرح بشه امکان قطعیت و اجرایی شدن نخواهد داشت؟

  • با سلام و وقت بخیر

    من فکر میکنم این موضوع باعث بی مبالاتی رانندگان و افزایش تقلب در حوادث رانندگی میشه . قبلا در صورت نقص عضو و فوت ؛ راننده تحت پوشش بود اما گستردگی پوشش برای عامل حادثه حتی بصورت غیر عمد فقط ریسک رو گسترده تر میکنه و باید در تعیین نرخ حق بیمه هم تجدید نظر بشه

    باتشکر🙏

  • 5fd62688415ac bpthumb

    فریبا صابری

    عضو
    18 دسامبر 2020 در 9:39 ب.ظ در پاسخ به: معنی کلمه "تهاجم" و "هجوم" در متون بیمه ای

    با سلام و احترام؛

    من یک فایل از واژگان تخصصی بیمه رو بررسی کردم واژه تهاجم قید نشده بود اما برای واژه هجوم و معادل فارسیش غارت واژه انگلیسی invasion درج شده بود .

    تهاجم بیشتر در مورد تجاوز عامل خارجی به درون یک کشور به طور مثال صورت میگیره اما هجوم جزئی تر و در خصوص اتفاقاتی هست که موضوع خاصی رو مورد تهدید قرار میده .

    در همه رشته های بیمه این موضوع استثنا قرار گرفته اما ممکنه خطر اشوب و بلوا مثلا در رشته آتش سوزی با اضافه نرخ تحت پوشش باشه اما در بیمه های اتومبیل برای این موضوع پوشش با اضافه نرخ متصور نشده .

    امیدوارم اساتید صنعت بیمه بر عرایض بنده نقد بفرمایند.

  • سلام وقت بخیر

    من همه 11 مورد رو دارم 🙂 چقدر اعتماد بنفس خوبی ایجاد میکنه🙏

  • برداشت من این هست اگر مثلا دزد بخواد خودرو رو بدزده که سرقت کلی هست اما حین ارتکاب موجب اسیب به چراغ و لاستیک که لوازم اضافی هستن بشه قابل پرداخت هست اما اگر فقط به قصد سرقت مثلا لوازم صوتی که لوازم اضافی هستن مبادرت داشته باشه تحت پوشش نیست و باید پوشش جدا خریداری بشه🙏

  • با سلام و وقت بخیر

    بنظر بنده هم طوری که شما فرمودین اگر بیان میشد صحیح بود 🙏

  • با سلام و احترام؛

    برای اینکه بتونیم تا دو سال دیگه وارد این محیط بشیم نیاز هست از الان بازار مربوطه رصد بشه و افت و خیز و اتفاقاتش قابل پیش بینی باشه . 🙏

  • 5fd62688415ac bpthumb

    فریبا صابری

    عضو
    19 دسامبر 2020 در 9:44 ق.ظ در پاسخ به: معنی کلمه "تهاجم" و "هجوم" در متون بیمه ای

    با سلام و احترام

    با توجه به بند 1 ماده 6 شرایط عمومی بیمه های بدنه ، همه عوامل داخلی مثل جنگ ، شورش، اعتصاب و بلوا قید شده و بنده فکر میکنم منظور از تهاجم تهدید یک عامل خارجی هست که بر موضوع بیمه بدنه تاثیر گذار هست.

Page 2 of 2