پاسخ‌های داده شده در تالارگفتمان

  • سلام تشکر از شما

  • سلام 🌼

    این مطلب که در حال دست به دست شدن در شبکه های اجتماعی است دیروز درآسایشگاه خادمیاران حرم مطهر رضوی مطرح شد ومن حدود ده دقیقه به طرح موضوع پرداختم اما دوستان قانع نشدند حق هم داشتند و دقیقا برایشان قابل قبول نبود مبنای یک قانون برای خسارت مالی ، دیه ماه حرام باشد مصداق ضرب المثل …چه ربطی به … دارد.

    مقاله دو عزیز عضو شاب رومطالعه کردم و مطالب خوبی پیشنهاد شد من هم به اون این مطلب رواضافه کنم ، این نوع محاسبه خسارت ، انگیزه خرید تعهدات مالی بالاتر از حد معمول راهم کم میکند مثل همین خسارت طرح شده

    خسارت ۱۳ ملیون تومان

    دریافتی ۱.۵ ملیون تومان

    الان سوال اینست که همین خودرو مورد بحث چرا نتواند حداقل تا تعهدات بیمه ثالث و بدون لحاظ فرمول نامتعارف ، جبران خسارت کند. اگر میزان خسارت با لحاظ نامتعارف بودن خودروی غیر مقصر ، از تعهدات مالی بیمه مقصر بیشتر شد ، آن وقت مقصر مجبور به جبران ماالتفاوت خسارت شود و یا زیاندیده از بیمه بدنه استفاده کند .

    حال ریکاوری خسارت پرداخت شده از محل بیمه بدنه با فرمول خاص خودش ، بعلاوه افت قیمت اگر درخواست شود

    چگونه مقصر حادثه جبران تبعات مالی این حادثه را بنماید ، که به نظر می رسد کمی از اهداف بیمه گری دور می شویم .

    اینکه بعضی محاکم رای به پرداخت کل خسارت ، بدون در نظر گرفتن این قانون می دهند هم جای تامل دارد .

    تشکر از طرح موضوع به روز⚘

  • سلام وقت بخیر

    با توجه به این توضیح کوتاه و توجه اصل علت نزدیک که بایددراین موضوع به آن نیز توجه داشت قابل رسیدگی نیست اما اگر بعد از بررسی تیم پزشکی و نظر قضایی مشخص شود نوع کار ارتباطی با فوت داشته باید اماده پرداخت خسارت شد .

  • سلام و وقت بخیر

    از آنجا که داشتن مجوز نشان دهنده و موید کارفرما بودن و داشتن مهارت برای یک فعالیت است می تواند از بعضی خسارت ها پیشگیری کند از جمله در رشته کارفرما در مقابل کارکنان که شاید بخاطر گسترش فروش آن تاکنون داشتن مجوز شرط نشده است .

    البته در سایر رشته ها بخاطر نوع فعالیت بخودی خود وجود دارد

    تشکر

  • سلام مطلب بسیار عالی بود

    باشد که دوستان در رابطه با نحوه جبران خسارت در همه بیمه و بالاخص اتومبیل و ثالث در کشورهای دیگر مقایسه بگذارند تشکر

  • سلام وقت اساتید محترم بخیر

    مطلب مطرح شده از بعضی جنبه ها قابل تامل است . درگیر شدن نهادها و سازمانهای مختلف در اجرای آن به پیچیدگی اجرا افزوده است اما اینکه میزان مصرف سوخت مبنای تعیین حق بیمه باشد نیز اجرایی نیست زیرا سوخت های مختلف اعم از گاز بنزین و بخصوص برق وجود داشته که باید سوخت کپسولی غیر استاندارد و موارد دیگر را به آن اضافه نمود لذا شرکت های بیمه ممکن است به حق بیمه درست و واقعی دست پیدا نکنند . در خصوص پرداخت دیه نیز به نظر وجود صندوق تامین و پرداخت بخشی از دیه بصورت مستقیم توسط عوامل و کارکنان استخدام شده توسط بیمه مرکزی کمی این نهاد را از اهداف دور نموده و از وظیفه نظارتی خارج نموده و وارد اجرا شده است همانطور که می دانید در سالهای اخیر بیمه مرکزی در بیشتر استانها اقدام به خرید ساختمان و استخدام افراد نموده و مستقیما خسارت پرداخت می کند

    تشکر

  • آواتار علیرضا رئوف اصلی

    علیرضا رئوف اصلی

    عضو
    15 سپتامبر 2021 در 11:14 ب.ظ در پاسخ به: بیمه مسئولیت معامله گران بورس

    سلام و احترام پذیرش چنین ریسک هایی نیازمند ثبات جو روانی جامعه بوده و از طرفی باید دقیقا مشخص شود چه ریسکی را باید پوشش داد و به چه میزان سیاست و حباب های سیاسی اقتصادی می تواند تاثیر مثبت و منفی بر این نوع کسب و کارها داشته باشد و در مجموع نمی توان از پذیرش موارد مشابه تا ابد طفره رفت بلکه باید با حوصله و کمک صاحب نظران نرخ و شرایط مناسب تهیه و پاسخگو باشیم تشکر

  • سلام مبحث طرح شده بسیار عالی است از اینکه کلوزها کمتر شده و در شرایط عمومی دیده شده شاید در یک نگاه بتوان صنعت بیمه به سمت شفافیت و آسان فهمی موضوعات بیمه ای از دید بیمه گزار حرکت نموده و از بازی با متن و مفاهیم کلوزها توسط بعضی از شرکت های بیمه و فروشندگان این صنعت جلوگیری نماید اما در مقابل باید بصورت تاکیدی از شرکت های بیمه خواسته شود نسبت به اصلاح پیشنهادت آن نیز اقدام کنند و سوالات مرتبط با کلوز های حذف شده مثل اسامی پیمانکار یا آدرس اماکن مرتبط را از بیمه گزار اخذ نموده تا هنگام خسارت شبه ای بوجود نیاید در هر صورت کمتر شدن کلوزها به نظر حقیر نشان حرکت به جلو و اصلاح و هماهنگی با در خواست های بیمه گزاران می باشد تشکر

  • با سلام وتشکر از طرح موضوع بسیار عالی و فارغ از نوع پرداخت خسارت باید به این نکته با اهمیت توجه داشت که در فاصله سرقت خودرو و پرداخت خسارت یک افزایش قیمت اتفاق افتاده و تورم سبب از دست رفتن خودروی بیمه گزار و کاهش توان خرید شده و کارشناسان این صنعت باید بدنبال راهی برای پوشش این ضعف باشند و همانطور که با دریافت حق بیمه اضافی افزایش قیمت را پوشش می دهیم آنرا با اصلاح آیین نامه به این بحث تسری دهیم تا قدرت خرید زیاندیده حفظ شده و جنبه حمایتی این صنعت تحت الاشعاع چنین مواردی قرار نگیرد .تشکر

  • سلام از انجا که در حال حاضر سیستم های بیمه ای اطلاعات کاملی از بیمه گزاران دارند و در رشته های مختلف این اطلاعات در اختیار کارکنان است و امکان سوءاستفاده از آن زیاد است نمی توان به این بحث دامن زد و از طرفی هجمه طرح این موضوعات در شبکه های اجتماعی لطمه زیادی به اعتبار شرکت های بیمه ای خواد زد