پاسخ به: تدوین چارت شعب براساس استراتژی های شرکت بیمه

  • آواتار مجتبی نصریان

    مجتبی نصریان

    بنیان گذار
    8 می 2021 در 2:15 ب.ظ

    سلام
    موافق نظر شما هستم جناب آقای عظیمی. اما باید به یک مساله توجه داشت، و آن شبکه ی فروش است که دغدغه های بلند مدت دارند وقرار است از راه فروش بیمه نامه، کسب درآمد کنند، چگونگی مواجهه ی شبکه فروش با شعبی با ساختار ضعیف و اصطلاحاً چیده شده توسط مدیرعاملان موقتی چیست؟ نقش هیات مدیره شرکتها چی میشه؟
    خاطره ای یادم اومد از یک شرکت بیمه که چند سال پیش با مدیرعاملی با اخلاق و باشخصیت کارش رو شروع کرد، خیلی ها از همه طرف بهش فشار آوردن که فلانی و فلانی و فلانی رو استخدام کن توی بخش های مختلف سازمان. اما آن مدیرعامل زیر بار نرفت و ناگزیر پس از 4 سال مقاومت استعفا داد و عطای مدیر عاملی در آن رکت را به لقایش بخشید. سیاست و برنامه ی کسب و کار آن شرکت اصلاً توسعه ی نیروی انسانی شرکت نبود، اعتقاد مدیر عامل این بود که سهم کمتر بازار، اما سود بیشتر، درحالی که هیات مدیره به دنبال این بودند که سهم را بالا ببریم چون با سهم بالا از بازار است که به سود می رسیم. تناقصات در دیدگاه مدیریت ارشد، باعث حذف آن مدیرعامل شد!
    حال باید دید که واقعاً آن مدیرعاملی که می آید تا تیم قوی شکل دهد، چرا در کشور ما ، دوام نمی آورد . ؟
    هیات مدیره وسهامداران ، نقش کلیدی و اساسی در توفیق مدیرعامل و تیم اجرایی آن دارند. شرکتی که استراتژی را از روی کاغذ میخواهد پیش ببرد، به جایی نخواهد رسید.
    اما
    شرکتی که استراتژی را درعمل پیاده سازی میکند و از راس هرم مدیریتی تا انتها که یک نگهبان شرکت باشد، می دانند که چشم نداز شرکت، برنامه ها و رویکردهای آن چیست، قطعاً آینده ی درخشانی در انتظارش است. این شرکت هست که زیر بار مدیران سفارشی نمی رود، زیر بار تحمیل نیروهای فرمایشی نمی رود و….. / این شرکت است که موفقیت شبکه ی فروش را تضمین میکند.
    شرکتی با رویکرد بلند مدت، شعب را توانمند می کند تا شبکه ی فروش در همه ی جنبه ها شعبه را همراه خود بداند و دغدغه ی بی کفایتی شعبه و عدم پشتیبانی کارشناسان شعبه را نخواهد داشت.