• محمدتقی آرام فر

    عضو
    9 شهریور 1400 در 2:48 بعد از ظهر

    سلام

    به یاد دارم در یکی از شرکت های بیمه این مسله مطرح و مقرر شد هر کارمندی که کاری رو به شرکت معرفی و منجر به صدور بشه، درصدی از کارمزد (به غیر از کارمزد صدور) به کارمند تعلق بگیره. اون زمان کارمندان استقبال کردند و درآمد خوبی بدست آوردند. ولی بعد چند وقت و از آنجا که فناوری اطلاعات تا این حد پیشرفت نکرده بود و فرم های پیشنهاد یا از طریق فکس واصل می شد یا اتوماسیون، کارمند فرم نماینده ها رو مخدوش و اطلاعات ارسالی اونها را به عنوان معرفی شده خودش اعلام و پس از صدور کارمزد می گرفت .

    در هر صورت به نظر من با احترام به فرمایش خانم دکتر قمی ،اکنون که پیشرفتی در فناوری اطلاعات حاصل شده با یک برنامه نویسی مناسب و ایجاد سامانه می توان برای کارمند ایجاد انگیزه در فروش هم کرد.

    پ.ن: به نظر من هر کارمند سفیر برند جایی هست که در اون کار میکنه، اگر کارمند ترقیب به معرفی سازمان خودش بشه، هم خودش اعتماد به نفس بیشتر پیدا می کنه و هم در آمد حاصل می کنه . از طرف دیگه جامعه همه به این فرد که در خصوص برند شرکتش تبلیغ می کنه اعتماد کرده و از ایشون خرید می کنه !