• آواتار امید منوچهری

    امید منوچهری

    عضو
    2 مارس 2021 در 12:30 ق.ظ

    سلام

    به نظر بنده برای شروع، الکترونیکی شدن ترسیم کروکی چیز خوبیه و به قول جناب عظیمی باعث کاهش مصرف کاغذ میشه و هم در صورت لینک شدن با بیمه مرکزی ،دسترسی شرکت های بیمه به کروکی سریعتر میشه و نیاز به ارجاع مشتری به راهنمایی و رانندگی و یا مراجع قضایی برای دریافت کروکی و یا تایید اصالت کروکی نیست.(کاهش تردد و کاهش مصرف بنزین)

    اما یک مشکل اساسی وجود داره و مشکل اینجاست که همچنان انسان (مقصر و یا زیاندیده، افسر پلیس و…) به مقدار زیاد دخیل در اعلام حادثه،تایید وقوع و اصالت حادثه،تعیین علت حادثه،تایید محل حادثه و … هست که این موضوع مخاطرات اخلاقی و تبانی رو به دنبال داره.

    پیشنهادم این هست که علاوه بر توسعه زیرساختهای الکترونیکی پلیس و صنعت بیمه و مشارکت بیشتر شرکت های بیمه با بیمه مرکزی و راهور، باید شرکت های خودرو ساز رو ملزم به نصب سیستم CAN در خودرو ها که یکی از کاربردهاش تحلیل رفتار رانندگان هست کنند و حتی بیمه گرها میتونند در تامین بخشی از هزینه های این طرح مشارکت کنند.(از محل کاهش هزینه های خسارت جعلی) البته در تیراژ بالا قیمت این قطعات و نرم افرار مرتبطش کمتر از ۵۰۰ هزار تومن هست که حتی اگه خودروساز ها از مشتری بگیرند، این هزینه به چشم نمیاد.

    با استفاده از این قطعات زمان وقوع حادثه، مکان دقیق وقوع، رفتار راننده ها(راننده مقصر و زیاندیده)، وضعیت فنی خودرو در زمان حادثه و اطلاعات زیاد دیگه ای قابل بررسی و تحلیل هست و حتی در صورتی که پلیس در صحنه حاضر نشه تا حد زیادی اصالت تصادف قابل تایید هست. و زمانی که در کنار این سیستم، پلیس هم با ابزارهای الکترونیک حضور پیدا کنه، دقت و صحت گزارشات بیشتر و امکان انحراف و تقلب کمتر میشه.