• بهزاد توژان

    عضو
    15 آذر 1401 در 9:16 قبل از ظهر

    همانطور که می‌دانید معمولا فرمان خودرو بین سرعت 60 تا 100 کیلومتر دچار ارتعاشاتی می‌شود که گاهی اوقات این ارتعاشات به خودرو نیز منتقل می‌گردد.

    در مواردی هم هنگام ترمزگیری ارتعاشاتی به خودرو وارد می‌شود که عوامل زیر در آن موثر خواهند بود:

    خرابی روتورهای ترمز.

    شل شدن پیچ‌های چرخ.

    بالانس نبودن چرخ‌های خودرو.

    شل بودن اتصال فرمان.

    کج شدن چرخ‌ها ناشی از عدم تنظیم(بر هم خوردن کمبر و کستر) یا خرابی سیستم جلوبندی.

    تایر چرخ‌ها خیلی خورده شده‌اند.

    آیا موارد دیگری هم در این ارتعاش تاثیر دارند؟