-
Claim Made ابزاری برای کنترل ضریب خسارت در بیمه های مسئولیت
یکی از مواردی که ما بیمه گران را دررشته بیمه های مسئولیت بارها درگیرکرده حجم طولانی پرونده خسارتهای است که شاید به دلایل مختلف هم تواتر زیادی داشته باشند هم برای سالهای آتی گریبان شرکت بیمه را بگیرند ودر سالهای متوالی به دلیل طولانی بودن روند دادگاهها به آنها ازمحل بیمه نامه منقضی شده اعلام گردد، به خاطر همی بیشتر اوقات خسارتهای معوق شرکتهای بیمه در رشته مسئولیت شاید به واقعیت نزدیک نباشه . این موارد در خصوص پرونده های مسئولیت راهداری و شهرداری ها به وفور اتفاق می افتد که برای IBNR یا IBNERو بیمه گر ذخیره ای که برای این خسارتهای این بیمه نامه ها میگیره شاید به واقعیت نزدیک نباشه . برای همین منطبق با ماده 35 قانون بیمه 1316 به نظرم به مانند بیمه گران انگلیسی بیان برای کاهش ریسک خود و نیز اعلام به واقع خسارت های معوق از پوشش
“Claim Made”
استفاده کنند . این یک اجماع قوی را در سندیکای مسئولیت می طلبه . دلیلش چیه که اینجانب براین نظرم که به این صورت باشه به این دلیله که بیمه گر در پایان سال اطمینان داره که دیگر پاسخگوی ادعای مطرح شده دیگری نیست وذخیره نیز برای ریسک های منقضی شده خودش را به درستی در این رشته منظور خواهد نمود. این خودش زمینه کنترل ریسک و سود ده نمودن عملیات بیمه گری وشفاف و دقیق اعلام نمودن خسارت معوق می شه . به نظرم حتی برای قراردادهای شرکت ملی گاز و برق نیز بهترین گزینه است.
Sorry, there were no replies found.
Log in to reply.