• پل ارتباطی بازیافت پرونده های خسارت ثالث

    ارسال شده توسط نیلوفر مومنا در 1 می 2021 در 2:53 ب.ظ

    همانگونه که مستحضرید در حال حاضر در پرونده های خسارت ثالث پس از پرداخت خسارت،به استناد ماده 14 و 15 قانون بیمه شخص ثالث،پرونده جهت ریکاوری به اداره بازیافت ارجاع می گردد.حال به نظر شما چه ضمانت اجرایی برای اعلام شماره تلفن صحیح و قابل استفاده از سوی مقصر حادثه در زمان تشکیل پرونده جهت پیگیری بازیافت در پرونده های مذکور از سوی بیمه گر وجود دارد؟ (با تصور اینکه در پرونده های با مبالغ بازیافت پایین، ارزشی جهت ارسال پرونده به واحد حقوقی جهت پیگیری وجود ندارد.)

    بهزاد توژان پاسخ داد 3 سال، 6 ماه پیش 4 عضو · 3 پاسخ ها
  • 3 پاسخ ها
  • آواتار فرهاد عظیمی

    فرهاد عظیمی

    عضو
    4 می 2021 در 4:24 ب.ظ

    به نظر من با توجه به اینکه خیلی از خسارت های جانی بعد از طی مراحل دادرسی پرداخت می شه و در یکی از مراحل دادرسی اوراق بازجویی توسط طرفین دعوی یعنی مقصر و زیاندیده تکمیل می شه که در اون نشانی و شماره تماس افراد دریافت می شه، شاید بشه به همون ها دلخوش کرد. ضمناً معمولا مقصر در زمان تکمیل اون فرم ها چندان به فکر این نیست که این ادرس و تلفن قراره یه روز دست شرکت بیمه بیفته مگر اینکه عضو شاب بشه و این گفتمان رو بخونه 😅

    حتی شاید چون خودش رو در معرض محکومیت می بینه و میخاد هر طور شده از خودش دفاع کنه، تلاش می کنه اطلاعات دقیق بنویسه تا در جریان امور قرار بگیره.

    دلگرمی دیگه راه اندازی کروکی های الکترونیکی که اقای امیر حسین خداپناهی @Amirpanahi در یک گفتمان به اون پرداخته. به نظر با راه اندازی این کروکی ها و سراسری شدن طرح اطلاعات قابل اتکایی از طرفین دعوی دست بیمه گران برسه.

  • آواتار امیرحسین خداپناهی

    امیرحسین خداپناهی

    عضو
    8 می 2021 در 10:01 ب.ظ

    با سلام و احترام

    بنده نیز با نظر جناب اقای عظیمی کاملا موافق هستم و همانگونه که مستحضر می باشید مطابق با ایین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث تکمیل پرونده و ارائه مدارک بر عهده مقصر و زیاندیده حادثه بوده و پس از ارائه رای دادگاه گاها نیاز به تماس تلفنی با ایشان جهت مراجعه و … می باشیم که در صورت عدم اعلام شماره تماس صحیح این موضوع از همان ابتدا امر قابل پیگیری می باشد و از طرفی معمولا مقصر حادثه به لحاظ خلاصی از شکایت زیاندیده و ایفا تعهدات بیمه گر و پرداخت خسارت و مختومه نمودن پرونده اقدام به همکاری های لازم با شرکت بیمه مینمایند مضاف بر اینکه تغییرات جدید اعمال شده در زمان صدور بیمه نامه و درج اطلاعات مالک و راننده نیز می تواند به این موضوع کمک بسیاری داشته باشد از طرفی نیز در موارد معدود که از هیچکدام از این راه ها موفق به امکان بدست اوردن اطلاعات تماس مقصر حادثه نگردیم انجام تحقیقات میدانی و مراجعه به ادرس های اعلامی پرونده قطعا میتواند منجرب حصول نتیجه مطلوب گردد.

  • آواتار بهزاد توژان

    بهزاد توژان

    عضو
    9 می 2021 در 5:14 ب.ظ

    به نظر من فراهم کردن شرایط ریکاوری در پرونده های خسارت های مالی و جانی خودرو میتونه با هم یه تفاوت هایی داشته باشه

    مثلا در پرونده خسارت مالی اگه زیاندیده به شرکت بیمه مراجعه کنه و با ارائه یک برگ کروکی عدم سازش و قبول تقصیر مقصر در کلانتری تشکیل پرونده بده و از بیمه نامه بدنه استفاده کنه ، ممکنه هیچوقت دست بیمه گر به مقصر نرسه و فقط بتونه از شرکت بیمه گر شخص ثالث مقصر تا سقف تعهد مالی بیمه نامه ریکاوری کنه.

    در خسارت های جانی هم همانطور که دوستان اشاره کردن میتونیم از گزارشات مراجع قضایی کمک بگیریم.

    پیشنهاد میکنم در اینگونه موارد برای اینکه بتونیم این ریسک رو به حداقل کاهش بدیم بهتره قبل از پرداخت خسارت از اصالت تلفن و آدرس مقصر اطمینان کسب کنیم و بلافاصله بعد از پرداخت خسارت هم نسبت به ریکاوری اقدام کنیم .

Log in to reply.