-
مدیریت یکپارچه ریسک و پاسخ گویی به ذینفعان
مدیریت ریسک یک بخش اصلی از مدیریت استراتژیک در هر سازمان و به خصوص در شرکت های بیمه است. شرکتهای بیمه از دو وجه با مفهوم ریسک در ارتباط هستند وجه اول بعنوان صنعتی که افراد و صنایع مختلف ریسک های بیمه پذیر خود را به این صنعت منتقل می نمایند و خود به آرامش می رسند و وجه دوم به عنوان صنعتی چون سایر صنایع که باید ریسک های خود را مدیریت نماید. بنابراین شرکت های بیمه با دامنهای از ریسکها و فرصتها که بر فعالیت آنها و دستیابی به اهدافشان تأثیر گذارند، مواجه هستند؛ بقاء و سودآوری آنها به توانمندی آنها در مواجهه با تغییرات محیط کسب و کار و بهره برداری از فرصتهای خلق شده بستگی دارد تا از این طریق بتوانند منافعی پایدار در فعالیت خود کسب کنند. با توجه به اهمیت و تبیین نقش و جایگاه مدیریت ریسک در صنعت بیمه و به منظور استقرار نظام راهبری و حاکمیت شرکتی، حسب آئين نامه شماره 93 مصوب شورای عالی بیمه و دستورالعمل اجرایی آن و ماده 15 دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و همچنین از آنجایی که رشد و پیشرفت صنعت بیمه و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیمه ای نیازمند استقرار و توسعه سیستم های مدیریت ریسک و کنترل های داخلی در راستای استقرار حاکمیت شرکتی است. لذا با رشد تعداد شرکت های بیمه و به تبع با تعداد روز افزون مشتریان، شرکت های بیمه بیش از هر سازمانی می بایست به راه اندازی مدیریت ریسک در جهت مدیریت یکپارچه و پاسخ گویی به ذینفعان توجه و اقدام نمایند.
Log in to reply.