خانه تالارهای گفتمان تالارهای گفتمان بیمه ای رشته هاي بيمه اي انجمن بیمه های مسئولیت کلوز های جدید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

  • کلوز های جدید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    4 اسفند 1399 در 9:41 قبل از ظهر

    در بند یازده ماده دو آیین نامه شماره 98 (شرایط عمومی بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان) آمده:

    11- شرایط پیوست بیمه­ نامه: شرایط پوششهای اضافی بیمه­ نامه که به تایید بیمه مرکزی رسیده و پیوست بیمه ­نامه است.

    حالا بیمه مرکزی در تاریخ 21/11/1399 طی نامه شماره 155228/601/99 این شرایط رو به شرکت های بیمه ابلاغ کرده.

    دو نکته قابل ذکره:

    1- تعداد کلوز ها قبلاً حدود 18 تا بود که در ابلاغیه جدید به 11 تا کاهش پیدا کرده. این خودش باعث کاهش درآمده بیمه گران از محل این بیمه نامه می شه. در حالی که این کاهش درآمد لزوماً منجر به کاهش تعهدات بیمه گر نمی شه.

    2- مشخص نیست شرکت های بیمه محدود به ارائه همین پوشش ها هستند یا در قالب شرایط خصوصی می تونن پوشش های دیگه ای هم بدن.

    حالا می خواهیم این کلوز های جدید رو یکی یکی با بررسی کنیم.

    1- پوشش حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری

    متن ابلاغی جدید :

    به موجب این پوشش، جبران خسارت های وارده به کارکنان ناشی از حوادث وسایل نقلیه موتوری زمینی که بر اساس رای مراجع ذیصلاح در شمول تعهدات موضوع قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و صندوق تامین خسارت های بدنی نباشد و مسئولیت بیمه گذار در بروز حادثه محرز شده است، متناسب با درصد مسئولیت وی، تحت پوشش می باشد.

    تبصره 1- خسارت وارده به کارکنان در خارج از کارگاه در صورتی قابل پرداخت می باشد که علاوه بر احراز مسئولیت بیمه گذار، پوشش ماموریت خارج از کارگاه (مکان فعالیت) قبل از بروز حادثه توسط بیمه گذار خریداری شده باشد.

    تبصره2- تعهد بیمه گر در خصوص کلیه کارکنان زیاندیده و کلیه حوادث احتمالی از حداکثر تعهد بیمه گر در طول مدت قرارداد مندرج در شرایط خصوصی تجاوز نخواهد کرد

    متن پیشین:

    به موجب این پوشش با رعایت شرایط بیمه نامه و مشروط به پرداخت حق بیمه اضافی متعلقه، برخلاف بند دو ماده هجدهم شرایط عمومی بیمه نامه، خسارت جانی وارده به کارکنان ناشی از حوادث وسایل نقلیه موتوری چه در زمان استفاده و حرکت چه در زمان سکون و خاموشی، در صورت احراز مسئولیت بیمه گذار با شرایط ذیل تحت پوشش است .

    3-1 – این پوشش هرگز جایگزین و مشمول شرایط بیمه نامه شخص ثالث اجباری موضوع قانونی بیمه اجباری خسارت وارد شده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ( مصوب 1395/02/20 ) و تعهدات صندوق تأمین خسارت های بدنی نیست و پوشش آن محدود به مواردی است که علیرغم وجود بیمه نامه شخص ثالث، مسئولیت حادثه بر عهده بیمه گذار بوده و از محل بیمه نامه اجباری فوق الذکر یا صندوق تأمین خسارتهای بدنی قابل پرداخت نباشد .

    3-2 – در خصوص حوادث خارج از محدوده مکانی موضوع بیمه، خسارت در صورتی قابل پرداخت است که علاوه بر احراز مسئولیت بیمه گذار و شرط 1-3 فوق، بیمه نامه در زمان وقوع حادثه دارای کلوز پوشش مأموریت کارکنان بوده باشد .

    تبصره 1 : منظور از وسیله نقلیه موتوری زمینی تمام وسایلی است که دارای چرخ و قدرت حرکت و انتقال نیر و اعم از سواری، بارکش، صنعتی، کشاورزی و کارگاهی مانند تراکتور، گریدر، لودر، لیفتراک، دامپر، میکسر، جرثقیل و امثالهم میباشد .

    تبصره 2 : بیمه گذار موظف است کارکنان دارای گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه را به عنوان راننده به کار گیرد، در غیر این صورت خسارات وارده تحت پوشش نمی باشد . “

    به نظر شما کلوز بهتر شده یا بدتر و چرا؟

    • این گفتمان 5 ماه، 1 هفته پیش توسط  مدیریت شاب ویرایش شده است.
  • بهروز جوزی نجف آبادی

    عضو
    4 اسفند 1399 در 10:41 قبل از ظهر

    یک سوال:اگر سهم خسارت زیاندیده از محل بیمه نامه شخص ثالث یا صندوق تامین پرداخت شود،ما مشمول تعدد دیات باشد، سهم بیمه گذاری که طبق این پوشش و شرایط جدید باید از محل بیمه نامه مسئولیت پرداخت شود چگونه خواهد بود؟ بنابراین این جمله که بیمه گر فقط تا سقف تعهدات بیمه نامه متعهد است، نکته مثبت شرایط جدید است.

    • فرهاد عظیمی

      عضو
      10 اسفند 1399 در 4:54 بعد از ظهر

      سلام. نتونستم متوجه منظورتان بشم. وقتی از محل بیمه نامه شخص ثالث قابل پرداخت باشه که دیگه نوبت به این کلوز نمی رسه. تعدد دیات هم که در بیمه نامه شخص ثالث پوشش داره.

  • بهروز جوزی نجف آبادی

    عضو
    4 اسفند 1399 در 10:46 قبل از ظهر

    در خصوص کم یا زیاد شدن پوشش ها برای من همیشه جای سوال بوده: این پوششها یا تحدیدی است(محدود کردن مسئولیت بیمه گذار) یا تشریحی است(تفصیل بیشتر پوشش بیمه گر) یا توسعه ای است که خطرات بیشتری را بر عهده گرفته است. برداشت من از نحوه تنظیم آیین نامه98 اینست که ما در حال حرکت به یک بیمه نامه تمام خطر مسئولیت هستیم و بیمه گر در تنظیم پوشش های اضافه فقط می تواند به تشریح خطر بپردازد یا آنرا توسعه دهد ولی نمی تواند شرطی که مانع یا کاهنده خسارت شود در بیمه نامه درج نماید.

  • محمدرضا بابائی

    عضو
    5 اسفند 1399 در 11:24 قبل از ظهر

    با سلام

    بنظر من دومی بهتر و شفافتر شده

  • محمدسعید الفتی

    عضو
    10 اسفند 1399 در 10:56 بعد از ظهر

    جناب آقای جوزی به درستی این پرسش را مطرح کرده اند که آیا کلوزها تعهد بیمه گر را محدود یا گسترده می کند. متاسفانه آماری هم وجود ندارد که آیا این کلوزها تإثیری بر نسبت یا ضریب خسارت رشته مسؤولیت کارفرما داشته است. اما رسیدن تعداد کلوزها به 18 و بعد 11 از 40 عنوان نشاندهنده این است که تاریخ مصرف کلوزها رو به اتمام است و جز ایجاد دشواری برای بیمه­ گذار و پیچیدگی های رسیدگی به خسارت ها برای بیمه گر ندارد. شاید بحث بر این بوده است که حق بیمة این رشته کفایت جوابگویی به خسارت ها را ندارد و این کلوزها جبران مافات می کند. بنابراین ایکاش بجای کم و زیاد کردن کلوزها ، بیمه گران به اصلاح حق بیمه ها می پرداختند با این قید که رشته مسؤولیت در همه کشورها سود ده نیست.

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    11 اسفند 1399 در 1:52 بعد از ظهر
  • فرامرز نجفی

    عضو
    13 اسفند 1399 در 10:11 بعد از ظهر

    با سلام و عرض احترام

    در خصوص متن ابلاغی جدید پوشش حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری سوالی برای بنده ایجاد شد لذا خواهشمند است بنده را راهنمایی فرمایید.

    متن ابلاغی جدید :

    به موجب این پوشش، جبران خسارت های وارده به کارکنان ناشی از حوادث وسایل نقلیه موتوری زمینی که بر اساس رای مراجع ذیصلاح در شمول تعهدات موضوع قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و صندوق تامین خسارت های بدنی نباشد و مسئولیت بیمه گذار در بروز حادثه محرز شده است، متناسب با درصد مسئولیت وی، تحت پوشش می باشد.

    سوال: آیا قبل از تعیین مسئولیت بیمه گذار در بروز حادثه حتما می بایست توسط رای مراجع ذیصلاح مشخص گردد که خسارت وارده در تعهد بیمه اجباری شخص ثالث و یا در تعهد صندوق تامین خسارت های بدنی می باشد یا که خیر؟

    در صورت پاسخ مثبت به سوال مطرح شده به چه علت شرکت های بیمه گر مسئولیت در زمان اعلام خسارت و بعد از بررسی مختصری بلافاصله از کارشناس رسمی دادگستری طرف قرارداد درخواست تهیه گزارش دارند تا بر اساس نظر ایشان نسبت به بررسی پرونده و پرداخت خسارت اقدام می نمایند؟

    • فرهاد عظیمی

      عضو
      16 اسفند 1399 در 1:57 بعد از ظهر

      سلام. بله به نظر می رسه برداشت شما اشتباهه. بخصوص اینکه پوشش بدون رای دادگاه هم از کلوز ها حذف شده. اگر حذف نشده بود می شد با اون کلوز احراز مسئولیت بیمه گذار در حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری رو گذاشت به دوش بیمه گر ولی حالا که این کلوز رو ندارم نمی شه.

      به عبارت دیگه اگر از این به بعد حادثه ناشی از وسیله نقلیه موتوری اعلام شد باید حتما منتظر بمونیم رای بیاد تا ببینیم ایا بخشی از مسئولیت بر عهده بیمه گذار مسئولیت هست یا نه و بدون رای دادگاه نمی تونیم رسیدگی کنیم.

      دوستان نظر شما چیه؟

    • فرهاد عظیمی

      عضو
      1 خرداد 1400 در 10:54 بعد از ظهر

      دوست عزیزم جناب آقای نجفی @F.NAJAFI بدینوسیله از شما پوزش می خواهم که در درج پاسخ به جای «به نظر نمی رسد» نوشته بودم «به نظر می رسد». به عبارت دیگر بنده با پاسخ شما موافق بودم ولی اشتباه تایپی رخ داده. امروز متوجه شدم.

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    10 اردیبهشت 1400 در 7:30 بعد از ظهر

    دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران طی نامه شماره 40134 مورخ 06/02/1400 با عنوان «اعتراض به مانع سازی و ابهام در پوشش های بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و شیوه اعمال آن» که به پیوست این گفتمان ارسال می گردد، خطاب به رئیس کل محترم بیمه مرکزی اقدام سندیکای بیمه گران ایران، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه را زیر سوال برده و خواستار پاسخ پنج سوالی شده که در انتهای نامه اش آورده است.

    1- به نظر شما از نظر فنی تاکید می کنم از نظر فنی حق با کیست؟ و چرا؟

    2- آیا سندیکا و بیمه مرکزی بدون بررسی فنی، عقب نشینی خواهند کرد یا اگر کار فنی انجام داده اند با پاسخ مناسب پای حرف خود خواهند ماند؟

    • جواد قبادی

      عضو
      10 اردیبهشت 1400 در 10:41 بعد از ظهر

      آقای دکتر ظاهرا فایل پی دی اف اشکال داره ، دانلود نمیشه

    • فرهاد عظیمی

      عضو
      10 اردیبهشت 1400 در 11:24 بعد از ظهر

      سلام

      پس از اینکه روی فایل کلیک می کنید ابتدا پیش نمایش ظاهر می شود و در زیر آن عبارت دریافت وجود دارد لطفا روی دریافت کلیک نمایید.

    • پوریا مبینی

      عضو
      11 اردیبهشت 1400 در 1:42 بعد از ظهر

      با سلام خدمت سروران گرامی، به نظر اینجانب این تصمیم در گام اول با روح بازار آزاد و ارائه نرخ های رقابتی از سوی شرکت های فعال در صنعت بیمه در تضاد بوده و در گام دوم با محدود کردن پوشش های تکمیلی قاعداتاً موجب لطمه خوردن استفاده کنندگان نهایی آن خواهد شد. در کل این حرکت با سیاست های رقابتی منطبق نمی باشد.مشکل بزرگ دیگر پیچیدگی ها، ابهامات و مشکلات بی شماری خواهد بود که برای بیمه گران و بیمه گزاران و زیاندیدگان در مواجه با سیستم قضائی کشور (هرچند در یک بازه زمانی مشخص) پیش خواهد آمد.نقطه ضعف تصمیمات از این دست این نکته می باشد که در جلسات یا در فرآیند های تصمیم گیری همه طرف های ذی نفع مشارکت ندارند به طور مثال می توانست در کمیته تصمیم گیری این حوزه نمایندگان نهادی های از این دست یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و… حضور داشته باشند.در نهایت این اقدام شدیداً کیفیت خدمات ارائه شده صنعت بیمه در حوزه بیمه های مسئولیت را کاهش می دهد.و کیفیت چیست: میزان بر طرف شدن نیازهای مشتریان!!!

    • جواد قبادی

      عضو
      11 اردیبهشت 1400 در 6:20 بعد از ظهر

      سلام

      از مقدمه و شعارهای نامه که بگذریم ، پنج پرسش مطرح شده است

      1 : بدون اطلاع از 18 کلوز پیشنهاد شده توسط سندیکا نمی توان اظهار نظر کرد .

      2- محصول میتواند در بین شرکت های بیمه یکسان باشد مانند بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث و … اما تفاوت در قیمت و کیفیت ارائه خدمات باشد ، به نظرمن طراحی کلوزهای مشترک خیلی کار خوبی بود و باعث شد آشفته بازار فروش انواع کلوزهای غیر ضروری و دریافت حق بیمه اضافی از مردم اصلاح شود .

      در رابطه با بخش دوم بند 2 نامه باید گفت حق با نویسنده است ، فروش کلوز های غیر ضروری و دریافت حق بیمه های اضافی و عدم اجرای کامل و به موقع آیین نامه 98 ضعف بیمه مرکزی است

      3- تصور میکنم در صورت نیاز به ارائه یک پوشش در آینده منعی برای توافق در سندیکا و اخذ موافقت بیمه مرکزی با ارائه دلائل علمی وجود نداشته باشد.

      4- کلیه پیمانکاران در بخش عمران یا صنعت و حتی خدمات می توانند و بهتر است به صورت مستقل اقدام به خرید بیمه مسئولیت مدنی بر اساس نیاز خود کنند و همچنین می توانند با ذکر نام شرکت و افزودن تعداد نیروی کار و پرداخت حق بیمه اضافی به عنوان عوامل اجرایی از طریق بیمه کارفرما پوشش بگیرند ( هر چند بنا به دلایل متعدد توصیه نمی شود ) . صرفا در بخش ساختمان حذف کلوز شش مشکل ایجاد کرده است که بهتر است در شرایط خصوصی بیمه نامه کلیه عوامل اجرایی بدون ذکر نام پوشش داده شوند تا مشکلی برای پیمانکاران این بخش ایجاد نشود .

      5- شتر سواری دولا دولا نمیشه ، پوشش اتباع بیگانه فاقد مجوز یک خطای بد و ساختارشکنانه از سوی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است ، بیمه گذاران حق دارند نگران باشند ، صرف خارج کردن پوشش اتباع خارجی از استثنائات بیمه نامه برای بیمه گذاران کافی نیست و تامین و آرامش لازم را به ایشان ارائه نمی دهد ، باید به طور مشخص در بیمه نامه درج گردد ، کاری که شرکت های بیمه اکراه دارند انجام دهند .

    • فرهاد عظیمی

      عضو
      13 اردیبهشت 1400 در 9:30 قبل از ظهر

      نامه ای دیگری هم در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود با همین موضوع از کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران که برای اطلاع اعضای محترم و اینکه شاید در بحث های این گفتمان مفید باشه بارگذاری می کنم.

      به نظر شما این نامه نگاری ها اتفاقیه یا هماهنگ شده است؟

    • پوریا نجم آبادی

      عضو
      13 اردیبهشت 1400 در 10:15 قبل از ظهر

      باسلام و احترام

      ضمن تشکر از مراحم جنابعالی و پیرو مذاکره تلفنی همانگونه که استحضار دارید موضوع بررسی کلوز های بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان و ارائه مدل بهینه ، پایان نامه کارشناسی ارشد این حقیر بود که با مراحم جنابعالی و دوستان سندیکا به انجام رسید ودر ابتدای کار متوجه شدیم که حدود 46 کلوز در صنعت بیمه بصورت پراکنده و با برداشت های شخصی افراد و اشکالات فنی ارائه می شود که در نهایت حدود 20 کلوز به عنوان مدل بهینه از سوی سندیکا پیشنهاد و به شرکت های بیمه ابلاغ شد که به نظر می رسد با توجه به اصلاح آیین نامه 80 طی آیین نامه 98 از یک سو و تغییرات اعمال شده درکلوزها ! از سوی دیگر ( بدون حضور جنابعالی و این حقیر در کارگروه به دلیل تغییر پست سازمانی ) این مشکل بوجود آمده که به نظر می رسد لازم است مراتب بصورت کاملاً فنی و بی طرفانه پاسخ داده شود در هر صورت دوستان در گذشته در برخی مفاهیم اختلاف نظر داشتند که ظاهراً موارد ذیل هنوز جای بحث دارد.

      1- آیا هریک از افراد مسئول در زنجیره یک فعالیت باید پوشش مسئولیت خاص خود را داشته باشند؟

      2- اگر شخصی را در مرکز دایره تصور کنیم کلوز ها باید مانند دایره هایی مسئولیت همان شخص را گسترش دهندیا باید اشخاص مختلف را در مرکز دایره تصور کنیم؟

      3-چرا باید جریمه ای که برای کارفرما در نظر گرفته شده است را پوشش دهیم ؟

      4- آیا ارائه پوشش بیمه ای جامع و گسترده که به نوعی 70 درصد سهم بازار مسئولیت را به خود اختصاص داده با این حق بیمه ضریب خسارت و کارمزد بالا به مصلحت صنعت بیمه کشور است؟

      5- ریسک بی توجهی به حدود 100رشته بیمه مسئولیت از جمله مسئولیت شخصی ، در صورت اجباری شدن پوشش بیمه مسئولیت و ارائه احتمالی آن از سوی بیمه تأمین اجتماعی براساس لیست حقوقی کارکنان چه تبعاتی را برای بیمه های بازرگانی در بر خواهد داشت؟

      در هر صورت اینجانب جهت بحث و بررسی مفاد نامه و ارائه پاسخ فنی اعلام آمادگی می نماید.

      باتشکر

      ارادتمند نجم آبادی

    • دکتر محسن فتحی / مشاور در امور مدیریت ریسک بیمه و بانک

      عضو
      15 اردیبهشت 1400 در 12:30 بعد از ظهر

      جناب آقای عظیمی

      باسلام و احترام

      ضمن تشکر از اشتراک اعتراض کانون پیمانکاری ، از نظر اینجانب ارائه پوشش هایی تکمیلی بیمه های مسئولیت از بدو اجرا تاکنون مشکلاتی را برای بیمه گذار ، بیمه گر و حتی زیاندیده ایجاد کرده است. چرا که بسیاری از نظرات و آرای مراجه قضایی فراتر از چهارچوب تعیین شده در کلوز های بیمه مسئولیت بوده است و در برخی از موارد در گذشته ، بیمه گذار علی رغم خریداری کلیه پوشش های بیمه مسئولیت ، نتوانسته است از مزایای آن استفاده نماید و برخی از حوادث پیش آمده به هر نحوی، از محل بیمه نامه و پوشش های اضافی قابل جبران نبوده است.

      بطور کلی به نظرم لازم است بازنگری جدید در متن شرایط عمومی و پوشش ها ایجاد شود. به عبارتی شاید با دریافت حق بیمه متناسب با شرایط پروژه و فعالیت بیمه گذار بهتر باشه ، در بیمه های مسئولیت (ساختمانی یا غیر ساختمانی) “بیمه نامه تمام خطر کارفرما” ارائه بدیم و کلیه کلوزها رو حذف کنیم .

      سپاسگزارم

      • سید محمد ابراهیم نیا شیروانی

        عضو
        19 مرداد 1400 در 1:41 بعد از ظهر

        درود بر اساتیدم جناب آقای دکتر فتحی و آقای دکتر عظیمی عزیز

        بیمه مسئولیت با توجه به تنوع آن و همچنین ارتباطی که بین اشخاص مختلف وجود داره گستردگی رو بهمراه داره که گاهاً دست و پا گیر شده هم برای بیمه گر ، هم برای بیمه گذار و نهایتاً زیاندیده.

        بنده با نظر آقای دکتر فتحی موافقم .

        ما داریم میگیم بیمه مسئولیت . یعنی مسئولیت شخص ( حقیقی یا حقوقی ) را در قبال اشخاص غیر از خودشون بیمه میکنیم . حال آنکه در بیمه مسئولیت کارفرما ساختمانی داریم میگیم پیمانکار فرعی خوب اساس کار ساختمانی همینه که کارفرما ( صاحب کار ) آرماتوربند ، بنا ، نجار و برقکار و تاسیساتی و… رو بطور جداگانه میاره و هر کدوم از اینا هم شاگرد و کارگرانی هم همراه دارند خوب اگه قراره اون پیمانکار دسته دوم هم بیمه بخره و چون دائم در گردش در ساختمانهای و پروژه های مختلف هستش و هر لحظه هم امکان جابجائی در پروژه رو داره و هر لحظه هم احتمال عقد قرارداد پروژه جدید هم باشه که تهیه بیمه نامه رو سخت میکنه . بنابر این به نظرم باید بیمه های مسئولیتها رو پروژه محور کرد. و در صورت حادثه در آن پروژه باید رابطه کاری و محل حادثه و علت حادثه مشخص گردید و خسارت پرداخت شود . هر چند که در چنین موارد درصد قصور هم به میان خواهد آمد که کارفرما چه میزان قصور داشته ؟ اینجاست که نیاز به یک بیمه نامه جامع مسئولیت ( تمام خطر ) برای کارفرما ، پیمانکار و… رو حس میکنیم . بیمه نامه ای که بصورت جامع خطرات رو تحت پوشش قرار بده متعاقباً حق بیمه مناسب هم برای بیمه گر دریافت بشه تا بیمه گر در مواقع بروز خطر به راحتی بتواند خسارت را جبران نماید.

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    19 تیر 1400 در 9:25 بعد از ظهر

    نظر سرکار خانم نجابتی @Mehrnoosh.Nejabati درباره واکنش انجمن های معترض به تغییر کلوزها 👇👇

    5:04

    WhatsApp Video 2021-07-11 at 10.13.21

    5:04

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    27 تیر 1400 در 10:27 بعد از ظهر

    سلام دوستان

    امروز نامه بیمه مرکزی که در پاسخ به اعتراض کانون کارفرمایی و کانون پیمانکاران بوده به دستم رسید که برایتان پیوست می کنم.

    متاسفانه یک اشتباه خیلی بزرگ در این نامه هست و آن اینکه مسئولیت بیمه گذار و عوامل اجرائی در قبال کارکنان را به اشتباه مسئولیت بیمه گذار در مقابل عوامل اجرائی اعلام نموده و موضوع را پیچیده تر کرده.

    شما هم لطفا بخوانید و اگر من برداشت اشتباه دارم (خدا کند اینطور باشد) حتما نظرتان را بنویسید.

  • علیرضا رئوف اصلی

    عضو
    17 شهریور 1400 در 11:49 بعد از ظهر

    سلام مبحث طرح شده بسیار عالی است از اینکه کلوزها کمتر شده و در شرایط عمومی دیده شده شاید در یک نگاه بتوان صنعت بیمه به سمت شفافیت و آسان فهمی موضوعات بیمه ای از دید بیمه گزار حرکت نموده و از بازی با متن و مفاهیم کلوزها توسط بعضی از شرکت های بیمه و فروشندگان این صنعت جلوگیری نماید اما در مقابل باید بصورت تاکیدی از شرکت های بیمه خواسته شود نسبت به اصلاح پیشنهادت آن نیز اقدام کنند و سوالات مرتبط با کلوز های حذف شده مثل اسامی پیمانکار یا آدرس اماکن مرتبط را از بیمه گزار اخذ نموده تا هنگام خسارت شبه ای بوجود نیاید در هر صورت کمتر شدن کلوزها به نظر حقیر نشان حرکت به جلو و اصلاح و هماهنگی با در خواست های بیمه گزاران می باشد تشکر

مشاهده 1 از 11 پاسخ

نوشته اصلی
0 از 0 نوشته جون ۲۰۱۸
حالا