• مختصری از تقلب بیمه ای

  • ناشناس

    کاربر حذف شده
    22 آبان 1399 در 11:48 بعد از ظهر

    خوب امروز میخوام در مورد تقلب بیمه ای یه مختصری براتون بنویسم .در این چندین سال که به عنوان کارشناس اجرایی خسارت مشغول کار بوده ام با توجه به آموزه هایی که در نتیجه اجرا باهاش برخورد کرده ام یا از جاهای دیگه آموختم نحوه تقلب را می تونم به دو بخش تقسیم کنم:

    1-اولیش تقلب علیه بیمه گره.

    این نوع تقلب به صورت کلی به چهار روش میتونه اتفاق بیافته برای مثال

    الف) می تونه تقلب ازتقاضای متقلبانه شروع بشه که فرنگی ها بهش False Application می گویند. یعنی در هنگام درخواست بیمه شاید اصلا ریسک وخطری وجود نداشته باشه وقصد بیمه گزار زیان عمدی بیمه گر باشه. در بریتانیا وقتی که شما تلفنی درخواست خرید بیمه نامه می کنید دستگاهی حرفهای بیمه گزار شما را کنترل می کنه وهرجا احساس این وجود داشته باشه که اظهارات بیمه گزاردر هنگام صحبت کردن احتمالا واقع گرایانه نباشه به مسئول صدور بیمه گر هشدار میده

    ب) متعاقب تقاضای متقلبانه بیمه نامه مرحله بعد ادعای متقلبانه خسارت است که معادل واژه False Claim of Coverage هستش .این محتمل به دو صورت اتفاق میافته یا یک خسارت جعلی یا Fictitious Claim صورت می گیره یا بیمه گزار متقلب خودش خسارتی را که عامدانه وارد میکنه کمه واونو به شدت بالا گزارش میکنه که این هنر کارشناس بیمه گره که این را بتونه بفهمه

    ج) شیوه بعدی در تقلب علیه بیمه گر اینکه مستندات هویتی شخصی را میدزدند واز این طریق ادعای خسارت متقلبانه صورت میگیره آخر کار نیز در هنگام تائید پرداخت توسط بیمه گر تقاضای پرداخت خسارت در وجه شخص ثالث میشه

    د) شیوه دیگه اینه که بیمه گزار حق بیمه را به نماینده یا اشخاصی میده اونها هم رسید جعلی به بیمه گزار تحویل میدهند و پولی بابت حق بیمه به حساب بیمه گر واریز نمیشه این را که خیلی هم متداوله غربی ها بهش Skimming میگند .این نوع تقلب توبین نماینده ها مرسومه وبه هر سه صورت Lapping ،Skiming،Ficticious Policy صورت می گیره.

    2- تقلب بیمه گر:

    گاها پیش میاد که شرکتهای بیمه هم در انجام خدمات خود به تقلب مبادرت میکنند که مواردش میتونه به صورت زیر باشه:

    الف) انکارمتقلبانه که ما بیمه ای ها بهش میگیم Fradulent Denials مواردش هم به صورت خسارتی که واقعاواقع شده ولی بیمه گر زیر بارش نمیره یا پرداخت خسارت به مبلغ کمتر از مبلغ واقع شده که زیاندیده از سر ناچاری ودر شرایط تورمی وحشتناک واینکه اقدامات دادگاهی در صورت طرح دعوا زمانبر باشه به اون تن میده

    ب) مورد بعدی دزدی بیمه گر از بیمه گزار در پرداخت خسارته یعنی کارشناس بیمه گر بیمه گزار را پنهانی تحت فشار قراربده که درصدی از خسارت را درصورت پرداخت با وی شریک بشه وگرنه پرونده زیاندیده زمانبر یا مفقود میشه

    ج) درخصوص تقلب نماینده در حق بیمه گفتم در خصوص تقلب نماینده در خسارت هم بگم که نماینده از طریق شخص ثالثی از بیمه نامه معتبر سواستفاده می کنه

    د) یه مورد هم فروش متقلبانه است که شرکت بیمه در مورد پوشش بیمه ای یا نحوه محاسبه حق بیمه تقلب کنه یا بیاد اضافه بر اونچه هست از بیمه گزار با پوشش هایی که هیچ ربطی به موضوع ریسک بیمه گزار ندارد حق بیمه بالاتری را از وی بگیره

  • محمد صالحی

    عضو
    24 آبان 1399 در 3:16 بعد از ظهر

    ممنون بابت مطلب جالبتون در خصوص دستگاههایی که اشاره کردید که واقع گرایی مطالب بیمه گذار رو بررسی میکنه در صورت امکان به صورت مفصل در پست دیگری بهش بپردازید به نظر مطلب بسیار جالبی هستش

مشاهده 1 از 2 پاسخ

نوشته اصلی
0 از 0 نوشته جون ۲۰۱۸
حالا