• تحولات صنعت بیمه در ده سال آتی

    ارسال شده توسط Unknown Member در 23 آذر 1399 در 6:48 قبل از ظهر

    تحولات صنعتی انقلاب چهارم قابل قیاس با دیگر نمونه های قبلی نیست وبسیار سریعتر درحال انجام است در این میان یکی از صنایعی که بسیار از این تحولات اثر خواهد گرفت بیمه های بازرگانیه.تغییراتی که صنعت بیمه را شاید خیلی سریعتر از آنچه فکرش رابکنیم دگرگون کند ،مدلهای قدیمی کسب وکار بیمه در آستانه حذف شدن ومدلهای نوین در حال شکل گرفتن هستند ودنیا به نظر در این دوره روی نقش تحولات دیجیتال در قرن حاضر سرمایه گذاری ویژه ای خواهد کرد .حذف ۸۵میلیون شغل قدیمی وایجاد۹۷میلیون شغل جدید در صنایع مختلف دنیا زمینه ساز تغییرات اساسی درمحیط کسب وکار در آینده خواهد بود ولذا در ده سال آتی صنعت بیمه تغییرات وسیعی راتجربه خواهد کرد.با این حال دراینجا به چند روند ونقش آتی بیمه های بازرگانی در ده سال آتی پرداخته میشه که شاید جالب باشه:

    ۱-وقوع پاندمیهایی که بلای جان شرکتهای بیمه خواهند بود این خودش موجب شکل گیری وتوجه بیشتر به مشاوران مدیریت ریسک میشه .شرکتهای بیمه دراین روند به دنبال تمرکز بر پیشگیری از وقوع حادثه اند

    توجه دولتها ومردم به بیمه به شدت در ده سال آتی به دلیل وقوع فجایع طبیعی و ریسکهای نو ظهور بالا خواهد رفت .شرکتهای بیمه در دنیا به دنبال پیاده کردن سیاستهای زیست محیطی ومسولیت اجتماعی متمرکز میشند.وپیاده نکردن چنین سیاستهایی ریسک شهرت رابرای آنها به همراه خواهد داشت

    ۲-ریسک سایبری که ابتدایا باتوجه به ناشناختگی ومتعاقبا تحمیل زیان به شرکتهای بیمه موجب کاهش شدید توانگری مالی شرکتهای بیمه خواهد شد .پیش بینی که لویدز از اولین زیان فاجعه سایبری کرده بالغ بر ۴۰/۷میلیون یورو است.باافزایش این ریسک به مرور زمان تقاضا برای پوشش ریسک های سایبر به شدت بالا میره ودر نهایت موجب گردآوری داده های دقیق تری درخصوص ریسک و ارزش اون میشه و این حق بیمه ها را بالا میره وشرکتهای بیمه روند سود آوری رابه خاطر مدیریت ریسک دقیق تر وداشتن داده های کافی درخصوص این ریسک مجددا تجربه خواهند کرد

    ۳-روند سوم تغییرات گسترده آب وهوایی در سطح دنیاست که منجر به بروز فجایع طبیعی گسترده ای میشه،بیمه گران آتی مجبورند تا ده سال آتی حداقل ۱۵درصد برای چنین فجایعی ذخایر لحاظ کنند.مطابق آمارهای سیگما از سوییس ری شرکتهای بیمه از سال ۲۰۱۰تا۲۰۱۹برای هرحادثه طبیعی فاجعه بار به صورت میانگین ۶۵میلیون یورو پرداخت کرده اند.همین عوامل نقش صندوقهای بلایای طبیعی والزام دولتها به مشارکتهای بیمه گران واختصاص درصدی از حق بیمه هایشان به صندوقهایشان رابرجسته تر میکند.عدم وجود پوشش بیمه برای بخش های بیمه نشده موجب ایجاد ورشد پوشش بیمه های اموال چه به صورت پارامتریک یا عناوین مختلط میشه

    ۴-اشکال جدید وقوع حوادث ونوع جدیدی از آنها خسارتهای بیشتری رابه بیمه گران تحمیل میکنه واین ریسک دادگاهها راهم بالا میبره که بادتوجه به حمایت از زیاندیده در برابر شرکتهای بیمه متعاقبا براین اساس واینکه بیمه نامه شکل جدیدیه حکم بر محکومیت بیمه گر خواهند داد ولذا کنترل دعاوی تاتفهیم شرایط بیمه ای جدید به دادگاه فرسایشی خواهد گردید

    ۵-نکته بعد رشد بیمه دیجیتاله،که عمدتا به صورت Solution ارایه خواهد شد باعث میشه که قسمت عمده ای از ریسک هایی که پوشش نداشتند با توجه به خدمات سریع وهمچنین رشد سریع تکنولوژی درخواست برای ارایه پوشش اونها بالا بره که خود میتونه ضریب نفوذ بیمه رانیز بالا ببره

    ۶-یکی از مواردی که احتمالا تا ده سال آتی به خاطر رشد دیتا وتکنولوژی بالا خواهد رفت خود بیمه گری توسط شرکتهای چند ملیتی بزرگه چراکه ریسکهاشون رابهتر شناسایی میکنند ولذا ابزار پیشگیری وکنترل اون را دقیقا پیاده ولذا موارد کم اهمیت راهم نزد خودشون نگه میدارند واین خودش موجب این میشه که دامنه ومقیاس زیان خود رابه بهترین نحو شناسایی کنند و از وقوع حادثه حتی الامکان پیشگیری کنند ولذا نیاز به انتقال ریسک را به جاهای دیگه علی الخصوص شرکتهای بیمه کاهش میده.شرکتهای بزرگ تولیدی وخدماتی درصورتی که نیاز به مشاور بیمه ای داشته باشند افراد متخصص را به استخدام خود درآورده و فقط از آنها مشاوره میگیرند

    ۷-بالا رفتن همکاری میان شرکتهای بیمه وصنعت باهمدیگه واز طرفی وجود بسیاری از دارایی های نامشهود وانفجار اطلاعات در داخل و خارج صنایع مختلف باعث میشه که شرکتهای بیمه پوشش بیمه را براساس تقاضا واستفاده بیمه گزارانشان طراحی کنند یعنی بیمه مورد نیاز هر کسب وکار یا محیط براساس نیاز ایشان طراحی بشه واز طرفی دیگه به صورت بسته مخصوص وفقط برای نیاز یک بیمه گزار یا گروه ارایه بشه

    ۸-بیش از ۷۵درصد بیمه نامه ها از طریق بستر دیجیتال انجام خواهد شد واینکه شاید ما با مسایلی مثل تمدید سالانه بیمه نامه دیگه روبرو نباشیم چرا که بیمه نامه به صورت سفارشی خریداری خواهد شد و بحث بیمه هوشمند واتوماتیک برمبنای اطلاعات وسیعی وابزارهایی که وجود داره نیاز مشتری وریسک اون را تشخیص میده واین خود عامل این خواهد بود که شرکتهای بیمه دنبال خدمات جدیدی نظیر پیشگیری از وقوع حادثه ویا دنبال بازارهای ثانویه برای تبادل ریسک باشند

    ۹-روند مهم دیگر کاهش نیروی کاربه کمترین میران آنچنان که مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرده تا سطح ۳۳درصد به دلیل استفاده بیمه گران از منابع وابزارهای نوین فناوری مانند اینترنت اشیا،بلاکچین وهوش مصنوعی.به نظر میرسه که نیروی انسانی بیشتر برای تحلیل خسارتهای پیچیده یا ریسکهای ناشناخته ومدیریت آنها فعال تر باشه تا کارهایی که اتوماسیون خواهد گردید

    ۱۰-خدمات مشاوره صدور و‌ ریسک وپیشگیری از خسارت برای حرفه هایی مانند کارگزاران ونماینده ها تو سطح دنیا به دنبال کم رنگ شدن نقش آنها در کارگزاری ونمایندگی بیشتر میشه واین استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال رابرای اونها میطلبه که بتونند اطلاعات مشتریهاشون راپیوسته کنترل و خدماتشان رابهبود ببخشند

    Unknown Member پاسخ داد 3 سال، 7 ماه پیش 1 عضو · 0 پاسخ ها
  • 0 پاسخ ها

Sorry, there were no replies found.

Log in to reply.