• بیمه مشاعات آپارتمان

    ارسال شده توسط سیروس خواجوی در 19 مرداد 1401 در 1:39 بعد از ظهر

    در خصوص بیمه آتش سوزی آپارتمان برای بخش مشاعات داریم:

    “بیمه‌گزار در برخی از ساختمان‌ها تمایل به خرید بیمه نامه برای تمام ساختمان ندارد و تنها مشاعات ساختمان‌ها را بیمه می‌کند. در این صورت تنها مشخصات مشاعات ساختمان را باید در بیمه آتش سوزی آپارتمان درج کرد و متناسب با آن حق بیمه پرداخت شود.”

    حال مساله اینجاست که تعدادی حاضر نیستند که اصلا بیمه آتش سوزی بگیریم. از نظر قانونی می توانیم بگوییم که اگر اتفاقی پیش آمد، آن ها خسارت را بدهند؛ چون موافقت نکردند؟

    آرش باقری تهرانی فرد پاسخ داد 1 سال، 2 ماه پیش 4 عضو · 3 پاسخ ها
  • 3 پاسخ ها
  • مجید عطائی

    عضو
    26 اردیبهشت 1402 در 2:46 بعد از ظهر

    سلام ووقت بخیر معمولا این نوع بیمه‌ توسط مسئولین ساختمان خریداری می‌شود که در موقع وقوع حادثه با مشکل مواجه نگردند

  • مرتضی صارمی

    عضو
    26 اردیبهشت 1402 در 3:13 بعد از ظهر

    سلام، به نظرم‌ مخالفت عده ای از ساکنین با خرید بیمه آتش سوزی نمی تواند نافی مسئولیت مدیران ساختمان بر اساس ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها باشد. لذا مدیران ساختمان ها می توانند با طرح این مشکل در جلسات ساختمانی، حق بیمه را با موافقت سایر اعضا، از محل سایر هزینه های دریافتی ساختمان پرداخت کنند یا با سرشکن کردن حق بیمه بین موافقان، بیمه نامه را خریداری کرد. (بند آخر، نظر شخصی بنده بود)

  • آرش باقری تهرانی فرد

    عضو
    26 اردیبهشت 1402 در 10:59 بعد از ظهر

    من نماینده بیمه هستم.

    اول از بار مالی شروع میکنم:

    حق بیمه یک مجتمع ۲۱ واحدی ۷ طبقه با بیش از ۳۰۰۰ متر زیربنا در پاسداران فقط ۱/۷۰۰ شد. هر واحد فقط ۸۱ هزارتومان.

    برای جبران ۲۵ میلیاردتومان خسارت.

    این پوشش هزینه بازسازی ساختمان است، نه اثاثیه واحدها.

    و این در حیطه مسئولیت قطعی مدیر ساختمان است.

    اگر واحدی آتش بگیرد و مدیر ساختمان بیمه آتش‌سوزی نگرفته باشد، می‌بایست از جیب خود خسارت واحد مربوطه را جبران کند.

    اما اگر ساختمان مدیر نداشته باشد، زیان دیده قانوناً می‌تواند از همه‌ی همسایه‌ها طلب جبران خسارت را داشته باشد.

    نمی توان بخشی از ساختمان را بیمه‌کرد و باقی را نه.

    اما یک نکته مهم آنکه بیمه‌کردن مهم نیست، خسارت گرفتن مهم است. مدیر موظف است نکات اولیه ایمنی را رعایت کند از جمله تعداد کافی کپسول اطفاء حریق که منقضی نشده باشد.

    من شخصاً نکات ایمنی اجباری را به بیمه‌گزار (مشتری) هم گوشزد میکنم هم کتباً ارائه میکنم.

    زیرا در صورت بروز آتش سوزی و عدم رعایت موارد ایمنی رعایت نشده باشد، قصور محسوب شده و خسارت پرداخت نمی‌شود.

    به این بهانه در مورد آسانسور هم بگویم که اگر گواهی بازدید دوره‌ای توسط کارشناس مجاز برند آسانسور نباشد قصور محسوب می‌شود و …

    آسانسور هم به ازای هر نفر ظرفیت آسانسور ۲۰هزارتومان است.

    دوباره تاکید می‌کنم صرف دریافت بیمه‌نامه کافی نیست.

    رعایت دقیق شرایط شامل:

    آدرس دقیق

    مشخصات کامل

    و رعایت اصول ایمنی که کارشناس بیمه موظف است کتباً پیشنهاد کند،

    ضروری است.

Log in to reply.