خانه ‹ تالارهای گفتمان ‹ تالارهای گفتمان بیمه ای ‹ رشته هاي بيمه اي ‹ انجمن بیمه بدنه خودرو ‹ اثر لایحه خودرو های نامتعارف بر ضریب خسارت بیمه های بدنه
-
اثر لایحه خودرو های نامتعارف بر ضریب خسارت بیمه های بدنه
ارسال شده توسط امید کاظم پور در 23 شهریور 1399 در 6:50 بعد از ظهربه نظر شما اگر لایحه خودرو های نامتعارف تصویب شود چه تاثیری بر ضریب خسارت بیمه های بدنه خواهد گذاشت ؟
بهزاد توژان پاسخ داد 3 سال، 12 ماه پیش 4 عضو · 4 پاسخ ها -
4 پاسخ ها
-
با توجه به رشد فرهنگ بیمه در کشور علی الخصوص بیمه شخص ثالث ، درصد قابل توجهی از دارندگان وسایل نقلیه تمایل به خرید مازاد ثالث را دارند . لذا با توجه به تعهدات متنوع از سوی شرکت های بیمه، لایحه مذکور می تواند تا حدودی ضریب خسارت را در رشته بدنه کاهش دهد . البته چنانچه قیمت های لوازم اجازه نفس کشیدن به شرکت های بیمه را بدهند !
-
به نظر منم ضریب خسارت بدنه کاهش پیدا می کنه. این موضوع رو می شه با یه مثال بررسی کرد.
فرض کنیم یه خودرو با بیمه ثالث با تعهد مالی 30.000.000 تومن داریم که با یه خودروی نامتعارف تصادف می کنه و 45.000.000 تومن به اون خسارت می زنه.
قبل از تصویب لایحه:
میزان خسارت واقعی وارد شده: 45 میلیون
میزان خسارت بر اساس خودروی متعارف(فرض) : 20 میلیون
میزان خسارت قابل پرداخت از محل بیمه نامه ثالث : 20 میلیون
میزان خسارت قابل پرداخت از محل بیمه بدنه خودروی نامتعارف 25 میلیون
بعد از تصویب لایحه:
میزان خسارت واقعی وارد شده: 45 میلیون
میزان خسارت بر اساس خودروی متعارف(فرض) : 20 میلیون
میزان خسارت قابل پرداخت از محل بیمه نامه ثالث : 30 میلیون
میزان خسارت قابل پرداخت از محل بیمه بدنه خودروی نامتعارف 15 میلیون
با مقایسه دو حالت بالا می بینیم که میزان خسارت پرداختی از محل بیمه نامه بدنه کاهش پیدا کرد و برعکس میزان خسارت پرداختی از محل بیمه نامه ثالث افزایش یافت.
-
با پاسخ شما کاملا موافقم حال با توجه به این موضوع چه تاثیری می تواند بر ضریب خسارت مالی بیمه های ثالث داشته باشد و با توجه به اینکه اکثر شرکتهای بیمه در حال حاضر به دلیل قانون مورد بحث حق بیمه متناسب برای مازاد مالی دریافت نمیکنند و در بعضی از شرکتها پوشش مازاد مالی علیرغم تاکید سندیکای بیمه گران به صورت رایگان عرضه می شود آیا وقت آن نرسیده که شرکتهای بیمه قبل از تصویب این لایحه به نظری مشترک برای نرخ مازاد مالی برسند و یا اینکه همچنان جذب پرتفو به هر قیمتی در سر لوحه کار اکثریت شرکتهای بیمه قراردارد؟
-
-
به نظر بنده هم تصویب لایحه میتواند به کاهش ضریب خسارت بدنه منجر شود.
به عنوان مثال: حادثهای رخ داده و بر اثر بی احتیاطی راننده خودروی مقصر، باعث شده که به خودروی نامتعارف زیاندیده، 12 میلیون تومان خسارت مالی وارد بشه. تعهد مالی بیمهنامه شخصثالث مقصر هم 11 میلیون تومان هست. هر دو طرف حادثه به شرکت بیمه مقصر مراجعه میکنن و زیاندیده مبلغ 11 میلیون تومان رو دریافت میکنه. چون مبلغ باقیمانده کم هست، ممکنه مقصر با گرفتن تخفیف از زیاندیده یه مبلغی پرداخت کنه و رضایت بگیره. اگر هم با هم توافق نکنن ممکنه برای زیاندیده ارزش شکایت نداشته باشه و سراغ مراجع قضایی نره. به دفعات مشاهده شده چون مبلغ باقیمانده ارزش از بین بردن تخفیفات بیمهنامه بدنه رو هم نداشته، زیاندیده از بیمه بدنه خودش هم استفاده نکرده.
همانطور هم که دوستان اشاره داشتن، اگر هم زیاندیده از بیمهنامه بدنه استفاده کنه، بیمهگر بدنه خسارت کمتری رو پرداخت میکنه.
بیمه گر شخصثالث مقصر هم تا سقف تعهد مندرج در بیمهنامه، به تعهداتش عمل میکنه
Log in to reply.