سعید پورحیدریان
بیمه ایپاسخهای داده شده در تالارگفتمان
-
سعید پورحیدریان
عضو22 اسفند 1402 در 1:27 بعد از ظهر در پاسخ به: فرانشیز در بیمه نامه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و سایرروز بخیر<div>
بهتر هستش اول ببینیم شرایط عمومی فرانشیز رو کجا ذکر کرده.
در شرایط عمومی جدید، عنوان شده است که بیمه گر “می تواند” تا ۱۰ درصد فرانشیز اعمال کند در صورت عدم رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی.
مشکل اینجاست که کلمه “می تواند” خودش راه رو باز گذاشته برای اعمال سلیقه…
ولی بیمه گر می تواند در شرایط خصوصی در مورد فرانشیز کاملا سلیقه ای عمل بکنه و به نظر من منافاتی با قوانین نداره هر چند شاید فرانشیز بیشتر از ۱۰ درصد عرف صنعت بیمه نباشد.
</div>
-
سعید پورحیدریان
عضو21 بهمن 1402 در 12:16 بعد از ظهر در پاسخ به: آشنایی با بیمه نامه انرژی اکتشاف و توسعه EEDبا اجازه جناب آقای عظیمی
این بیمه نامه ها با OEE (Operator’s Extra Expenses) در سال 1940 در لویدز شروع و در 1985 وردینگ با نام EED جایگزین شد.
در سال 1388 در ایران خسارت فوران چاه نفت شهر با حدود 35 میلیون دلار را داشته ایم تا فوران یکی از چاههای نفت میدان رگ سفید که متاسفانه خسارت جانی هم در پی داشت.
نرخ این بیمه نامه ها در اکثر نقاط جهان به غیر از هوشمند بودن چاه بر اساس عمق چاه محاسبه می گردد.
این بیمه نامه پوشش های اضافی هم دارد. مانند:
– فوران زیرزمینی Underground Blowouts
– محافظت از اموال مجاور و کارفرما Care Custody & Control
– پوشش حفاری مجدد
– هزینه های تخلیه
– ایمن سازی چاه
استثنائات عمومی:
– جریمه و زیانها بواسطه قوانین محلی و حکومت ها
– خطر جنگ و تروریسم
– زلزله
– خسارتهای کیفری
– چاه های حفاری شده موجود و متوقف شده در شروع کار
سیلان (ورود سیالات مخزنی به درون چاه) Kick
*اگر هم حوصله کردید فایل پیوست توضیحات کاملتری داره
-
سعید پورحیدریان
عضو29 مهر 1400 در 7:20 بعد از ظهر در پاسخ به: مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیاز✅بارج
کشتی حمل کالا یا برای لوله گذاری در دریا (بارج لوله گذار)
✅رورو Roll-on/Roll-off
کشتی حمل وسایل نقلیه زمین موتوری به صورت مستقیم. حتی امکان بارگیری کالا از محل تولید بدون خالی کردن از تریلی و رساندن به مقصد با همان وسیله که باعث پایین آمدن ریسک کالا، کاهش هزینه های بارگیری و تخلیه و مدیریت زمان می شود.
-
سعید پورحیدریان
عضو29 مهر 1400 در 7:20 بعد از ظهر در پاسخ به: مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیاز✅یورک آنتورپ✅
از آنجا که در مورد خسارت همگانی و لزوم تسهیم همه مشارکت کنندگان در یک سفر دریایی منجر به خسارت، به دلیل فقدان قانون واحد، هر کشور قانون دریایی خود را اعمال میکرد، به این لحاظ مناقشات زیادی نیز به دلیل تعارض قوانین رخ میداد.
به منظور جلوگیری از این مناقشات و تدوین رویه یکسان در این خصوص در سال ۱۸۶۰ یک کنفرانس بینالملل در گلاسکو تشکیل شد که نتیجه آن قطعنامه گلاسکو بود و چهار سال بعد در سال ۱۸۶۴ کنفرانس دیگری با شرکت مالکان کشتی و شرکتهای بیمه و ارزیابان و کارشناسان خسارت در یورک تشکیل شد که منجر به تصویب مقررات یورک شد.
این دو مجموعه قطعنامه گلاسکو و مقررات یورک در سال ۱۸۷۷ در کنفرانس آنتورپ مورد تجدید نظر قرار گرفت و در این سال اولین مقررات یورک آنتورپ ایجاد شد و سرانجام بعد از اعمال تغییرات بعدی در کنفرانسهای متعدد دو مقررات یورک آنتورپ ۱۹۷۴ به وجود آمد که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
با آنکه مقررات یورک آنتورپ به تصویب مراجع مقننه کشورهای مختلف نرسیده است، اما مفاد آن در قراردادهای باربری دریایی (بارنامههای حمل دریایی و قراردادهای اجاره کشتی) گنجانده شده است و به آن عمل میشود. به عبارت دیگر عرف تجاری چنین مقرراتی را به عنوان اصل عمومی لازمالاجراء تلقی کرده است.
منبع: سرکار خانم ماهور محمودی – کارشناس دفتر حقوقی و دعاوی کشتیرانی ایران
-
سعید پورحیدریان
عضو29 مهر 1400 در 7:18 بعد از ظهر در پاسخ به: مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیاززیان همگانی
شروع آن توسط فنیقی ها حدود 3000 سال پیش.
اساس نظریه زیان همگانی (خسارت مشترک) این است که در سفر دریایی، ممکن است کشتی با مخاطرات مختلفی مواجه شود، مثلاً به گل بنشیند یا دچار توفان سهمگین شود و بیم غرق شدن آن برود. برای نجات کشتی و یا محموله آن، فرمانده ممکن است مجبور شود قسمتی از کالا را به دریا بریزد تا کشتی سبک شود و بتواند بقیه کالا را نجات دهد وگرنه همه کالاها و کشتی از بین خواهد رفت.
اینکه کدام قسمت از محموله به دریا ریخته شود همیشه مورد مناقشه بوده و برای همین اختیار کامل آن در اختیار فرمانده کشتی هستش.
البته اثبات زیان همگانی و مصادیق آن نیز مهم هست که بر اساس بندهای مصوب کنوانسیون یورک آنتورپ عمل می شود.
-
سعید پورحیدریان
عضو29 مهر 1400 در 7:16 بعد از ظهر در پاسخ به: مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیازBallast Water
آب شیرین یا شور که در قسمت پایین کشتی (زیرین) و به منظور حفظ تعادل کشتی در تانکهای بالاست نگهداری می شود.
برای تعادل در برابر امواج، میزان بار، عبور از زیر پلها به منظور تنظیم ارتفاع کاربرد دارد.
میزان مورد نیاز با توجه به نوع کشتی، وزن لحظه ای آن و سیستم پایپینگ مخزن بالاست و ملحقات آن محاسبه می شود.
البته جابجایی آب از نقاط مختلف جان به واسطه ورود و خروج آب از مخازن بالاست دارای ریسکهای زیست محیطی فراوانی نیز هست.
-
این پاسخ 4 سال، 1 ماه پیش توسط
سعید پورحیدریان ویرایش شد.
-
این پاسخ 4 سال، 1 ماه پیش توسط
