پاسخهای داده شده در تالارگفتمان
-
محمدتقی آرام فر
عضو14 مرداد 1403 در 9:33 قبل از ظهر در پاسخ به: ورود خسارت و صدمه بدنی هنگام تعمیر خودروسلام
نظر همه دوستان رو به فراز پایانی بند پ ماده 1 قانون بیمه شخص ثالث جلب می نمایم :
“….. یا هر نوع سانحه ناشی از وسایل نقلیه بر اثر حوادث غیرمترقبه“
-
این پاسخ 1 سال، 4 ماه پیش توسط
محمدتقی آرام فر ویرایش شد.
-
این پاسخ 1 سال، 4 ماه پیش توسط
محمدتقی آرام فر ویرایش شد.
-
این پاسخ 1 سال، 4 ماه پیش توسط
-
سلام
ماده 3 قانون بیمه شخص ثالث و ماده 4 آیین نامه اجرایی این ماده به صورت صریح نحوه محاسبه را بیان نموده .
-
محمدتقی آرام فر
عضو19 مرداد 1402 در 8:17 بعد از ظهر در پاسخ به: آیا ماده ۱۶ قانون بیمه شخص ثالث در خصوص راننده هم صدق می کند؟سلام
چند سوال :
۱- بیمه نامه درچه سالی صادر شده ؟ چون سال صدور و مبلغ تعهد اعلامی در میزان ریالی قابل پرداخت به ورثه ، تاثیر داره ؟
۲- صندوق چی ؟ اونم سهم داره ؟ سهم اون چطوری پرداخت میشه ؟
۳- در متن قانون مصوب ۱۳۹۵ و یا آیین نامه اجرایی ماده ۴ش ، تسری ماده ۱۶ در خسارات حوادث راننده ذکر شده با نه ؟
-
در همین باره خواند این مطلب هم که در خصوص نمایندگان هست، خالی از لطف نیست .
-
این پاسخ 2 سال، 4 ماه پیش توسط
روابط عمومی شاب ویرایش شد.
-
این پاسخ 2 سال، 4 ماه پیش توسط
روابط عمومی شاب ویرایش شد.
sib.social
نمایندگان، مشاوران بیمه ای - شبکه اجتماعی بانک و بورس و بیمه (شاب)
برخي نمایندگان علیرغم شرکت در کلیه دورههای اولیه شامل آشنایی با کلیات بیمه، رشتههای بیمهای، بازاریابی و ...، تنها وظیفه خود را فروش بیمهنامه میدانند.
-
این پاسخ 2 سال، 4 ماه پیش توسط
-
محمدتقی آرام فر
عضو10 تیر 1402 در 6:28 بعد از ظهر در پاسخ به: آیا امکان دعوای مستقیم علیه بیمه گر در بیمه شخص ثالث وجود دارد؟با سلام مجدد
بنا به بند پ ماده ۱ قانون بیمه شخص ثالث ، به نظر می رسد این مورد می تواند از مصادیق حوادث تحت پوشش ابن بیمه نامه باشد . حال چون قصور متوجه راننده نیست و نامبرده داخل خودرو بوده و هنگام پیاده شدن این اتفاق افتاده ، پس امکان استفاده از مزایای بیمه شخص ثالث وجود ندارد .
مورد اعلامی جهت مذاکره و شکایت از بیمه گر شخص ثالث و دریافت خسارت علیرغم مقصر نبودن راننده نیز ، مربوط به عابرین پیاده می باشد .
در هر صورت داشتن بیمه نامه های دیگر که متوفی را تحت پوشش قرار دهد ، مطابق شرایط خود جبران خسارت می نماید .
-
این پاسخ 2 سال، 5 ماه پیش توسط
محمدتقی آرام فر ویرایش شد.
-
این پاسخ 2 سال، 5 ماه پیش توسط
-
محمدتقی آرام فر
عضو10 تیر 1402 در 8:30 قبل از ظهر در پاسخ به: آیا امکان دعوای مستقیم علیه بیمه گر در بیمه شخص ثالث وجود دارد؟با سلام
این نظریات کارشناسی مربوط به کارشناسان چه رشته ای می باشد . حوادث ناشی از تصادفات یا حوادث ناشی از کار و …؟
-
این پاسخ 2 سال، 5 ماه پیش توسط
محمدتقی آرام فر ویرایش شد.
-
این پاسخ 2 سال، 5 ماه پیش توسط
-
محمدتقی آرام فر
عضو19 خرداد 1402 در 2:48 بعد از ظهر در پاسخ به: فرق بیمه ثالث ماشین آلات راهسازی با بیمه مسئولیت مدنی دارندگان ماشین آلات راهسازسلام
بحث شیرینی هست ، چون بین دوستان در سطح صنعت اختلاف نظر پیرامون این مساله زیاد هست . بقدری که همچنان برخی از بیمه گران بیمه نامه مسئولیت میفروشن . مخصوصا اگر صحبت از چند وسیله نقلیه باشه که حق بیمه نامه تک تک اونها از جمعی اونا بیشتر و باعث نارضایتی بیمه گذار (مخصوصا بیمه گذاران دارای پرتفوی) میشه. ولی از نظر من تهیه بیمه نامه مسئولیت علاوه بر شخص ثالث واحب هست . یکی از دلایلش ، عدم تعهد بیمه گر ثالث در خسارت های ماده ۲۱ قانون بیمه شخص ثالث یا همان خساراتی که در تعهد بیمه گر ثالث نیست .
-
محمدتقی آرام فر
عضو11 خرداد 1402 در 9:48 قبل از ظهر در پاسخ به: پرداخت ۱۰ درصد خسارت زن مسلمان در بیمه نامه پزشکانبگذارید اینگونه مطرح کنم ، چنانچه در حکمی که تصویر آن در فوق آمده ، بجای دیه زن مسلمان ، دیه مرد مسلمان مطرح بود ، نحوه محاسبه خسارت چگونه بود ؟
-
محمدتقی آرام فر
عضو9 خرداد 1402 در 7:57 بعد از ظهر در پاسخ به: پرداخت ۱۰ درصد خسارت زن مسلمان در بیمه نامه پزشکاننکته ای نیز در حکم نهفته است . چنانچه بجای دیه زن مسلمان ، دیه مرد مسلمان مطرح بود ، دیه به میزان ۵ درصد در تعهد بیمه گر و ۵ درصد در تعهد صندوق می بود .
-
محمدتقی آرام فر
عضو9 خرداد 1402 در 1:54 بعد از ظهر در پاسخ به: پرداخت ۱۰ درصد خسارت زن مسلمان در بیمه نامه پزشکانبا سلام
استاد عظیمی ، مد نظر شما تسهیم این ۱۰ درصد بین بیمه گر و صندوق هست ؟
-
محمدتقی آرام فر
عضو1 خرداد 1402 در 11:31 قبل از ظهر در پاسخ به: دیه کسی که قسمت بار سوار شده با کیه؟ بیمه یا صندوق؟با سلام
متن دادخواست یا اظهار نامه صندوق موجود است ؟ تا آنجایی که من به خاطر دارم و با توجه به زمان حادثه، این موضوع مشمول قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۸۷ بوده و برابر ماده ۱۰ این قانون ، کلیه خساراتی که مشمول بیمه نامه نباشند ، از جمله قسمت بار ، بر عهده صندوق است .
«ماده 10- به منظور حمایت از زیاندیدگان حوادث رانندگی، خسارتهای بدنی وارد به اشخاص ثالث که به علت فقدان یا انقضاء بیمه نامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تأمین بیمهگر، فرار کردن و یا شناخته نشدن مسؤول حادثه و یا ورشکستگی بیمهگر قابل پرداخت نباشد یا به طورکلی خسارتهای بدنی خـارج از شرایط بیمهنامه (به استثناء
موارد مصرح در ماده(7)) تــوسط صندوقمستقلی به نام صندوق تأمین خسارتهای بدنی پرداخت خواهد شد.
مدیر صندوق به پیشنهاد رئیسکل بیمه مرکزی ایران و تصویب مجمع عمومی و با حکم رئیس مجمع عمومی منصوبمیگردد . مجمع عمومیصندوق با عضویت وزراء امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، کار و امور اجتماعی و دادگستری و رئیسکل بیمه مرکزیایران حداقل یک بار در سال تشکیلمیشود. بودجه، ترازنامه و خط مشی صندوق به تصویب مجمع خواهد رسید. متن کامل ترازنامه صندوق از طریق روزنامه رسمی و یکی از جرائد کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.
تبصره 1- میزان تعهدات صندوق برای جبران خسارتهای بدنی معادل مبلغ مقرر در ماده (4) این قانون و تبصره ذیل آن خواهد بود.
تبصره 2- مرکز صندوق تهران است و در صورت لزوم میتواند با تصویب مجمع عمومی صندوق در مراکز استانها شعبه ایجاد یا نمایندگی اعطاء نماید.
تبصره 3- هزینههاییکه بیمه مرکزی ایران برای اداره صندوق متحمل میگردد حداکثر تا سه درصد (3%) از درآمدهای سالانه صندوق از محل منابع درآمد آن پرداخت خواهد شد.» -
محمدتقی آرام فر
عضو7 آبان 1401 در 11:16 قبل از ظهر در پاسخ به: محدودیت های گواهینامه رانندگی و حق بازیافت شرکت های بیمهبا سلام
سوال خوبی است . دیدگاه در صنعت متفاوت است . ولی بنا بررسی های اینجانب، موارد اعلامی تخلف از دستورات راهور بوده و مانع استفاده از مزایای بیمه نیست. ولی با هم تکرار می کنم، نظرات در صنعت متفاوت است.
-
سلام
تا حدودی بحث مشخصه ، ولی امکانش هست شفافتر مطرح بفرمایید ؟
-
با سلام
در تکمیل فرمایش جناب عظیمی ، چنانچه خودرو به دلایلی متقن متوقف باشه ، جریمه دیر کرد بخشیدند است .
-
محمدتقی آرام فر
عضو26 تیر 1401 در 5:22 بعد از ظهر در پاسخ به: بازیافت درصدی از خسارت پرداختی ثالث بدنی به عنوان تغییر کاربری خودرو و تشدید خطرسلام
در تبصره 2 ماده 8 از قانون بیمه شخص ثالث اعلام شده ، مواد 12 و 13 قانون بیمه در این خسارات نباید اعمال شود . ولی از آنجا که ماهیت قانون مصوب 95 حمایتی است، به صراحت در این ماده و مواد دیگری که جناب عظیمی فرمودند ، بیان نشده این مشخصا برای حمایت از حقوق زیاندیده است و یا حمایت از حقوق مقصر نیز مدنظر قانون گذار می باشد.
هرچند بین فعالان صنعت بیمه نیز این موضوع مورد اختلاف است، ولی به نظر من و همانگونه که جناب ملکی فرمودند ، وقتی برای کاربری های متفاوت ، حق بیمه های متفاوتی ذکر شده، مقصر از تبصره 2 ماده 8 قانون مستثنی بوده و باید در خصوص بازیافت خسارت همکاری لازم را بعمل آورد .
-
محمدتقی آرام فر
عضو9 خرداد 1401 در 4:31 بعد از ظهر در پاسخ به: میزان تعهد مالی بیمه گر در بیمه نامه شخص ثالثبا سلام
ابتدا باید در خصوص متعارف یا نا متعارف بودن خودرو های زیاندیده اعلام نظر نمود. پس از آن نسبت به سهم هرکدام خسارت را تسهیم نمود . ناگفته نماند در صورت توافق یا گذشت کتبی یکی از زیاندیدگان ، می توان سقف تعهدات را بین دیگران تسهیم نمود .
با تشکر
-
محمدتقی آرام فر
عضو21 اردیبهشت 1401 در 9:11 قبل از ظهر در پاسخ به: علت درخواست دادنامه های قرار منع تعقیب برای خسارت های حوادث رانندهبا سلام
به نکته خوبی اشاره کردید، این رفتار توسط برخی بیمه گران اخیر مشاهده می شود . البته مطمئنا دلایلی پشت این ماجراست که باید در خصوص آن نیز واشکافی شود ! ولی در کل به نظر من هم آیین نامه اجرایی ماده 3 و هم آیین نامه اجرایی ماده 30 قانون بیمه شخص ثالث به صراحت در این خصوص اعلام نظر داشته . پیشنهاد می کنم دوستان این دو آیین نامه رو مطالعه و به ادامه بحث بپردازیم .
-
با سلام
ماده 18 آیین نامه 53 شورای عالی بیمه یا همان شرایط عمومی بیمه های بدنه اعلام می دارد :
ماده18 – انتقال مالکیت وسیله نقلیه بیمه شده
در صورت انتقال مالکیت موضوع بیمه به هر یک از انحاء قانونی، بیمه گزار می تواند بیمه نامه را فسخ و حق بیمه مدت باقیمانده بیمه نامه خود را مسترد نماید.
در صورت عدم فسخ بیمه نامه چنانچه مالک جدید به تعهدات بیمه گزار در مقابل بیمه گر عمل نماید، تعهدات بیمه گر در قبال مالک جدید ادامه خواهد یافت.
تبصره:
چنانچه انتقال مالکیت موضوع بیمه پس از وقوع حادثه ای باشدکه به بیمه گر اعلام نشده است بیمه گر هیچ گونه مسئولیتی برای جبران خسارت های وارده در مقابل مالک جدید نخواهد داشت.”
حال شرایط شما چگونه بوده ؟
-
محمدتقی آرام فر
عضو24 دی 1400 در 1:30 بعد از ظهر در پاسخ به: افزایش حق بیمه کاربری آژانس و تاکسی و مسافرکشبا سلام
دقیقا عبارت « تاکسی و » با توجه به مصوبه هیئت وزیران ، از مصادیق بند ۱ ماده ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸ کسر گردیده و این موضوع در قسمت مقرارات و مصوبات هیئت وزیران سایت بیمه مرکزی قابل روئیت است . ولی این میزان فقط برای تاکسی های درون شهری با پلاک «ت» هست و سایر موارد (آژانس ، آژانس اینترنتی ، مسافر کش و …) مشمول این بند نیستند .
البته در خصوص خسارت پرداختی از سوی خودرو های مذکور که تغییر کاربری دارند ، تفاسیرمحتلفی هم وجود دارد .
-
محمدتقی آرام فر
عضو22 مرداد 1402 در 3:52 بعد از ظهر در پاسخ به: آیا ماده ۱۶ قانون بیمه شخص ثالث در خصوص راننده هم صدق می کند؟بیمه مسئولیت ۱۴۰۰ صادر شده ، بیمه نامه شخص ثالث هم سال ۱۴۰۰؟صادر شده ؟
همچنین تعهدات صندوق در ماده ۲۱ قانون بیمه شخص ثالث ذکر شده و صرفا موردی که شما فرمودید نیست !
-
این پاسخ 2 سال، 3 ماه پیش توسط
محمدتقی آرام فر ویرایش شد.
-
این پاسخ 2 سال، 3 ماه پیش توسط


شبکه های اجتماعی