پاسخ به: آموزش مباحث فنی به کارشناسان شعب و نقش آن در مدیریت ریسک و ارائه ی نرخ وشرایط

  • آواتار محمدسعید الفتی

    محمدسعید الفتی

    عضو
    10 می 2021 در 9:35 ب.ظ

    چالش هایی که میان شعبه ها و ستاد بیمه گران وجود دارد یا اتفاق می افتد در درجه اول بستگی به سیاست و رویه های بیمه گر نسبت به ساختار شعبه ها دارد. اگر هدف اساسی در ایجاد شعبه تسریع در خدمات رسانی منطقه ای و یا محلی به بیمه گذاران و واسطه های فروش باشد، نظر جناب آقای نصریان درست و بجاست. البته در بحث خسارت جناب آقای عظیمی صحیح می فرمایند و در شروع اتفاق می ا فتد ولی با آموزش برطرف می شود. موضوع دیگر به اصطلاح «کار نیکو کردن از پُر کردن است». شعبه ها در رشته هایی که کم کاربرد هستند، به ويژه در خسارت، ممکن است با دقت ستاد نتوانند کارها را انجام دهند که امری طبیعی است و نیاز به پشتیبانی ستاد دارد. ایجاد اعتماد در رفع چالش ها بسیار مؤثر است به ترتیبی که شعبه ها پی ببرند که فرصت اظهار نظر و مشارکت در کار را دارند؛ به عبارت دیگر نگرانی نگاه از بالا به پایین را نداشته باشند. این امر در خصوص همکاران جوان هم صادق است و این موضوع که دیده می شوند و اهمیت دارند، برایشان ارزشمند است. تجربه شخصیم در ایجاد تفاهم و تفویض اختیار برنامه ریزی شده به همکاران جوان و شعبه ها کار ساز و مفید بوده و البته رویه های شرکت هم فرصت تحصیل چنین تجربه ای را فراهم آورده است .