آموزش مباحث فنی به کارشناسان شعب و نقش آن در مدیریت ریسک و ارائه ی نرخ وشرایط

  • آموزش مباحث فنی به کارشناسان شعب و نقش آن در مدیریت ریسک و ارائه ی نرخ وشرایط

    Posted by مجتبی نصریان on 20 اردیبهشت 1400 در 1:18 بعد از ظهر

    یکی از چالش های اصلی شعب و ستاد، عدم درک مشترک از نرخ ارائه شده توسط ستاد در شعب شرکتهای بیمه ای است.
    به نظر می رسد نقش آموزش در این فرآیند نرخ دهی و اعلام شرایط فنی، پرررنگ باشد. زیرا در صورت فهم ریسک و درک مشترک از ارزیابی ریسک، چالش به حداقل ممکن می رسد.
    نظر شما چیست؟

    مجتبی نصریان پاسخ داد 1 سال، 1 ماه پیش 3 عضو · 3 پاسخ ها
  • 3 پاسخ ها
  • 60f7163ad69f3 bpthumb

    فرهاد عظیمی

    عضو
    20 اردیبهشت 1400 در 5:28 بعد از ظهر

    بله منم با شما موافقم.

    یک راه دیگر تفویض اختیار به شعب در امور رسیدگی به خسارت است تا با نتیجه کار خود یعنی صدور به طور ملموس تر درگیر شوند. البته این ترس وجود دارد که به کارشناسانی محافظه کار تبدیل شده و موجب افت فروش شوند.

    • 6083b088db301 bpthumb

      مجتبی نصریان

      بنیان گذار
      21 اردیبهشت 1400 در 10:16 قبل از ظهر

      ضمن تشکر از مشارکت عزیزان، به نظر می رسه شاید تفویض اختیار در بخش خسارت ، کارشناس دچار محافظه کار ی شود، اما درهمین بین هم باید کارشناس حرفه ای کلیه ابعاد ریسک را بررسی نماید.
      نظر شخصی من این است که تمامی کارشناسان شعبه بایستی در زمان ارزیابی ریسک به مسائل فنی (اعم از صدور و خسارت) و بازاریابی و اهمیت پذیرش / رد ریسک توسط شرکت اشراف کامل داشته باشند. این اشراف یا از تفویض اختیار حاصل شده، یا از هماهنگی با ستاد.(چاشنی هر دو بخش آموزش هست )

  • 5ffd9ddc489f5 bpthumb

    محمدسعید الفتی

    عضو
    20 اردیبهشت 1400 در 9:35 بعد از ظهر

    چالش هایی که میان شعبه ها و ستاد بیمه گران وجود دارد یا اتفاق می افتد در درجه اول بستگی به سیاست و رویه های بیمه گر نسبت به ساختار شعبه ها دارد. اگر هدف اساسی در ایجاد شعبه تسریع در خدمات رسانی منطقه ای و یا محلی به بیمه گذاران و واسطه های فروش باشد، نظر جناب آقای نصریان درست و بجاست. البته در بحث خسارت جناب آقای عظیمی صحیح می فرمایند و در شروع اتفاق می ا فتد ولی با آموزش برطرف می شود. موضوع دیگر به اصطلاح «کار نیکو کردن از پُر کردن است». شعبه ها در رشته هایی که کم کاربرد هستند، به ويژه در خسارت، ممکن است با دقت ستاد نتوانند کارها را انجام دهند که امری طبیعی است و نیاز به پشتیبانی ستاد دارد. ایجاد اعتماد در رفع چالش ها بسیار مؤثر است به ترتیبی که شعبه ها پی ببرند که فرصت اظهار نظر و مشارکت در کار را دارند؛ به عبارت دیگر نگرانی نگاه از بالا به پایین را نداشته باشند. این امر در خصوص همکاران جوان هم صادق است و این موضوع که دیده می شوند و اهمیت دارند، برایشان ارزشمند است. تجربه شخصیم در ایجاد تفاهم و تفویض اختیار برنامه ریزی شده به همکاران جوان و شعبه ها کار ساز و مفید بوده و البته رویه های شرکت هم فرصت تحصیل چنین تجربه ای را فراهم آورده است .

Start of Discussion
0 از 0 پاسخ ها جون ۲۰۱۸
حالا