خانه ‹ تالارهای گفتمان ‹ تالارهای گفتمان بیمه ای ‹ رشته هاي بيمه اي ‹ انجمن بیمه کشتی ‹ مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیاز ‹ پاسخ به: مخاطرات یک سفر دریایی و پوششهای بیمه ای مورد نیاز
-
بخش دوم
آغاز سفر
بسیار ممنون از مشارکتتان.
ما بحث طولانی ای در پیش داریم و به نظر من مطالبی که برای این گفتمان در نظر گرفته ام حتما مفید خواهد بود. اما مشارکت شما می تواند آنرا مفیدتر سازد. پیشنهادم این است که اگر در مطالب بنده کلمه تخصصی یافتید که فکر می کنید باید در خصوص آن توضیح داده شود، یا خودتان زحمت آنرا بکشید یا به عنوان سوال مطرح نمایید تا بنده یا سایر اعضا در آن خصوص توضیح دهیم.
و اما ادامه بحث؛ ما هر سه پوشش بیمه ای پیش گفته را تهیه و سفرمان را آغاز کردیم.
فرض کنید این کشتی در هنگام سفر دریایی دچار تصادم شود و به بدنه آن آسیب جدی وارد گردد؛ به طوری که مخزن آب تعادل (بالاست) آن دچار نشتی شود و کاپیتان کشتی برای جلوگیری از غرق شدن آن چارهای جز به گل نشاندن کشتی در یک ساحل شنی نداشته باشد.
در این حادثه کاپیتان شناور اعلام زیان همگانی می کند و ما برای بررسی آن از قانون یورک آنتورب سال 1994 استفاده می کنیم.آیا می دانید:
- بالاست یا مخزن آب تعادل چیست و چه کاربردی دارد؟
- به گل نشاندن یعنی چه؟
- زیان همگانی چیست؟
- قانون یورک آنتورب چیست و چه کاربردی دارد؟