• عاطفه قمى

    عضو
    22 خرداد 1400 در 11:12 قبل از ظهر
    بخش سوم

    اهداف بیمه گرها از استفاده هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها)

    1. ارزیابی ریسک : هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) می توانند قبل از وقوع خطر در بازرسی موضوع بیمه و جمع آوری داده ها و پس از یک رویداد در بازدید و ارزیابی خسارت و در ارزیابی های میدانی و به دست آوردن تصاویری با کیفیت بالا استفاده شوند.

    2. بهبود فرآیند مدیریت ادعا (claim management) : شرکت های بیمه می توانند با از بین بردن نیاز به بازدیدهای متعدد، خسارت را سریعتر و کارآمدتر ارزیابی کنند. به عنوان مثال بازدیدهایی که شاید یک روز تمام طول بکشد، با پهپادها تنها در یک ساعت بررسی می شوند. از این رو پهپادها می توانند کارایی بازرسی را تا 85٪ افزایش دهند و مدت زمان حل و فصل مطالبات را بسیار کاهش دهند.

    3. کاهش تقلب : در تجزیه و تحلیل انجام شده توسط موسسه اطلاعات بیمه، هر ساله حدود 10٪ از خسارات را کلاهبرداری ها شامل می شود که مبلغی حدود 32 میلیارد دلار است. پهپادها برای بیمه گران اطلاعات دقیق تری جمع آوری کرده و بنابراین از بروز تقلبات جلوگیری می کنند.

    4. بهبود تجربه مشتری در هنگام بروز حادثه: توانمندی پهپادها در تسریع بازرسی و مدت زمان حل و فصل مطالبات باعث ایجاد رضایت و تجربه ی بهتری برای بیمه گزاران می شود. به طور مثال در فاجعه ای همچون طوفان یا زلزله در شهرهای صنعتی که ساختمان های بلندمرتبه بسیاری را درگیر می کند، با استفاده از پهپادها به سرعت و تنها در چند روز فرآیند کمک رسانی و ارزیابی خسارت و … انجام می شود، در حالی که انجام این کار با نیروی انسانی ممکن است ماه ها به طول انجامد.

    5. ایمنی کارکنان بیمه: هنگام ارزیابی خسارت ، بازرسان معمولاً با موقعیت های خطرناکی روبرو می شوند که انجام این کار با پهپادها یک روش ایمن تر است.

    منبع : https://www.roboticstomorrow.com