• صمد فخاری همت

    عضو
    22 دی 1399 در 7:14 قبل از ظهر

    با تشکر از نظرات دوستان به نظر میرسد راه حل های بیمه ای ساخته شده برای راه آهن از راه آهن منطقه ای گرفته تا اپراتورهای خط کوتاه تا تردد کالا و مسافر ، در فعالیت های روزمره خود با خطرات مختلفی روبرو هستند.

    راه آهن در حال تبدیل شدن به یک روش مهم برای حمل و نقل مسافت های طولانی است راه آهن معمولاً مسئول خسارات وارده به کالا و یا صدمات جانی یا مالی است.

    که به نظر دارای پنج پوشش اصلی است:

    1- مسئولیت صدمات بدنی و خسارت دارایی ها ، که شامل آسیب ها و تخریب ها در صورت خارج شدن از خط می باشد.

    2- پوشش بارنامه (بار) که هزینه بار گمشده یا آسیب دیده را به حمل کننده بار پرداخت می کند.

    3- پوشش موجودی کالا

    4- پوشش هزینه تخلیه ، که پس از نشت مواد خطرناک مانند روغن یا سایر مواد سمی یا آلاینده ، پاکسازی را انجام می دهد.

    در تعیین حق بیمه ثالث در نظر گرفتن موراد ذیل ضروری می باشد:

    1-راه آهن باری :

    در این قسمت از تقسیم بندی واگن های متصل و یا منفصل هستند که میتواند در نرخ حق بیمه تاثیر مسقیم بگذارد .

    نکته دوم در مورد راه آهن باری تقسیم بندی نوع بار می باشد که باید از نظر مهندسی ریسک بتواند در تعیین حق بیمه کمک کند.

    همچنین مسافت تعیین شده و نوع منطقه و سن قطار نیز می تواند در تعیین نرخ اثر گذار باشد.

    2- راه آهن مسافری :

    از جمله سرعت بالا ، منطقه ای ، شهری و مسافربري

    برای قطار با توجه به برنامه مدون و تعیین شده و حرکت آنها و همچنین کنترل آن از مرکز سوئیچینگ میتوان بعنوان پایش مسافت، منطقه، سن قطار یک حق بیمه مناسب بسته به کارکرد برای آن تعیین نمود.

    نتیجه :الیته با توجه به وجود استاندارد های تعریف شده در راه آهن حق بیمه قطار باید بر اساس مهندسی ریسک بنا شود و با توجه به وجود اطلاعات دقیق و همچنین مرکز کنترل و سوئیچ این امر می تواند در تعیین نرخ حق بیمه کمک شایانی نماید.