• عاطفه قمى

    عضو
    10 مرداد 1400 در 2:42 بعد از ظهر

    تجزیه و تحلیلی مقایسه ­ای از وضعیت رشته ­های بیمه ­ای در بسیاری از تصمیمات استراتژیک سازمان­ ها موثر واقع می­ گردد. اما چه شاخص مقایسه ­ای برای سنجش سودآوری رشته های بیمه ای در این صنعت وجود دارد؟ از آن جایی که صورت حساب­ های مالی منتشره داد­ه های قابل اتکایی نیستند، لذا با توجه به داده­ های سالنامه­ های آماری منتشره در بیمه مرکزی از ضریب خسارت فعالیت ­های بیمه ­ای در شش سال متوالی میانگین گرفته شده است و حاصل تفاضل مجموع میانگین ضریب خسارت، کارمزد میانگین و هزینه متوسط اداری تحت عنوان حاشیه سود ارائه شده است که به شرح ذیل ارائه شده است:

    در این بین ذکر این نکته ضروری است که برخی مزایای ناملموس لحاظ نشده است. از جمله این موارد در بیمه­ نامه زندگی دیده می­ شود که ارزش طول عمر مشتری، ایجاد نقدینگی و … سوددهی از نوع ناملموس بوده است.

    با توجه به دیتاهای موجود در صنعت، چه روش دیگری برای رتبه بندی سوددهی رشته های بیمه ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد ؟!

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    11 مرداد 1400 در 3:09 بعد از ظهر

    اگر با دیدگاهی که معتقد است «بیمه گر که نباید از عملیات بیمه گر سود ببرد» موافق باشیم با توجه به ضریب خسارت پنجساله، باید نرخ همه رشته ها بجز مسئولیت و کشتی را کاهش داد. ولی اگر معتقد باشیم که عملیات بیمه گر باید سود داشته باشد، دست کم باید در نرخ های مسئولیت و کشتی بازنگری کرد. شما با کدام دیدگاه موافقید و چرا؟

    • عاطفه قمى

      عضو
      11 مرداد 1400 در 5:58 بعد از ظهر

      امان از روح بازاريابى كه سوداگر است.

      يه استادى داشتم ميگفت هيچ بازارياب موفقى هيچ وقت به بهشت نميره 😅

  • بهزاد توژان

    عضو
    11 مرداد 1400 در 3:11 بعد از ظهر

    به نظر من چون شرکت‌های بیمه به نوعی بنگاه اقتصادی هستند، باید به طریقی عمل نمایند که در نهایت منجر به سوددهی باشد.

    بازنگری در نرخ رشته‌های با ضریب خسارت بالا، می‌تواند مفید واقع گردد.

    • عاطفه قمى

      عضو
      11 مرداد 1400 در 6:13 بعد از ظهر

      یکی از بحث هایی که در دنیا و در تاثیر موفقیت کسب و کارها بسیار مطرحه بحث قیمت گذاری درست و مناسبه. نه به معنای گران فروشی یا ارزان فروشی. بلکه دقیقا قیمت مناسب با ارزش های دریافتی مشتری.

      انواع قیمت گذاری در سال های اخیر بسیار بسیار مورد توجه قرار گرفته که تاثیرات قابل توجهی هم داشته. از جمله موارد قابل ذکر میتونم به صنعت هواپیمایی / سینما / هتل داری و … اشاره کنم و در صنعت بیمه خیلی جای کار داره …

      این بحث و توضیحاتش انقدر وسیعه که باید یه متن جداگانه در موردش بزارم.

  • فرهاد عظیمی

    عضو
    11 مرداد 1400 در 3:23 بعد از ظهر

    بله کاملا درست می فرمایید عملکرد بیمه گر در نهایت باید منجر به سود بشود وگرنه فعالیت آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی توجیه ندارد. هر دو گروه هی هم که عرض کردم در این خصوص یعنی سوددهی شرکت های بیمه هم عقیده اند. تفاوت این دو دیدگاه در این است که گروه اول معتقدند عملیات بیمه گر نباید منتهی به سود شود بلکه سود بیمه گر باید از محل سرمایه گذاری باشد ولی گروه دوم می گویند سودآوری عملیات بیمه ای نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه این نشان از موفق بودن بیمه گر نیز هست.

  • عاطفه قمى

    عضو
    11 مرداد 1400 در 6:05 بعد از ظهر

    اين بحث براى من پارسال شروع شد، وقتى ميخواستم در مورد طرح بودجه ريزى فكر كنم. از ديد بازاريابى و به جهت برنامه ريزى فروش يعنى اينكه رو چه رشته هايى بيشتر هزينه (مالى و غير مالى) بشه و …

    به نظرم بد نيست به تحليل سودآورى فكر كرد.

    البته بنده نگاهم بازاريابيه و شايد خيلى عوامل ديگه رو لحاظ نكرده باشم .

مشاهده 1 از 5 پاسخ

نوشته اصلی
0 از 0 نوشته جون ۲۰۱۸
حالا